ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: רויטרס

שר החוץ ישראל כ''ץ (הליכוד) נאם הלילה (שישי, שעון ישראל) בעצרת האו״ם בניו יורק, והכריז: ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו.

נאומו של כ''ץ הוקדש בעיקר למאמציה של ישראל למנוע את תוכנית הגרעין של טהרן.

"אני, ישראל כ"ץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כ"ץ זכרונם לברכה, גאה לעמוד כאן היום מעל במת האו"ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי זהו רגע מאד מרגש", אמר שר החוץ בפתח נאומו.

לדבריו, "ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד. אבל ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו"ם לפני שבעים ושתיים שנה''.

השר כ''ץ קרא לכל המדינות ללכת בעקבות ארה"ב ולהכיר בירושלים כבירת ישראל. ''איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו ההיסטורית. ואיש לא יוכל להפריד בינינו לבין ירושלים בירתנו הנצחית".

שר החוץ דרש מהאו''ם למנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד להחזרת השבויים וגופות החיילים שמוחזקות אצל החמאס. "ארגון הטרור חמאס מחזיק בעזה שני אזרחים ישראלים - אברהם מנגיסטו והישאם א-סעיד, וגופותיהם של שני חיילים ישראלים, הדר גולדין ואורון שאול. אני קורא לאו"ם ליישם את החלטותיו בנושא ולמנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד שחמאס יחזיר אותם למשפחותיהם".

"ראינו לאחרונה הסלמה חמורה בה טילים איראנים נורו מאיראן נגד מתקני נפט סעודים כדי לשבש את אספקת הנפט העולמית. מתקפת טרור זו נגד ערב הסעודית נעשתה בפקודתו הישירה של מנהיג איראן עלי חמנאי. איראן היא מדינת הטרור הגדולה בעולם ותומכת הטרור הגדולה בעולם. אני קורא לקהילה הבינלאומית להתאחד כדי לעצור את איראן".

לדברי כ''ץ, ''העולם לא יכול להרשות לאיראן לפתח טילים בליסטיים ועל העולם לעצור את איראן מלתמוך בארגוני טרור ברחבי האזור. האו"ם חייב להכריז על חזבאללה ומשמרות המהפכה האיראניות כארגוני טרור".

הוא קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניות הנשיא טרמפ להפעיל לחץ מקסימלי נגד איראן. ''זו הדרך לעצור אותם. עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר''.

השר כ''ץ פנה בפרסית ולהנהגה האיראנית: ''جوجه را آخر پائیز می‌شمارند, לא סופרים את הציפורים עד לסוף הסתיו. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר".

הוא סיפר על יוזמת "מסילות שלום" שפיתח עם ראש הממשלה נתניהו, ומטרתה היא לחבר את מדינות המפרץ במסילות רכבת דרך ירדן לנמל חיפה. ''יוזמה זו תאפשר להן גישה מהירה, קצרה ובטוחה יותר לים התיכון. בכוונתנו גם לחבר את הרשות הפלסטינית לפרויקט, אשר יביא לתנופת הכלכלה שלהם.

"יש לישראל מדיניות ברורה לקדם את היחסים ונורמליזציה עם מדינות המפרץ. אין לנו שום סכסוך עם מדינות המפרץ, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, כמו גם בקידום יוזמות אזרחיות רבות", אמר כ''ץ.

את נאומו סיים שר החוץ במילותיו של הנביא ישעיהו, ''אשר לפני אלפי שנה הזמין את כל העמים לבוא ולשאת תפילה בירושלים. וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי, עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן עַל מִזְבְּחִי כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים.

''מאחר ואנו חוגגים בקרוב את ראש השנה היהודי, ברצוני לסיים את דבריי בברכה היהודית המסורתית – לכולכם, לאזרחי ישראל ולעם היהודי ברחבי תבל: שנה טובה ומתוקה", כך כ''ץ בנאומו.