כלים מקצועיים לבנות השירות הלאומי
כלים מקצועיים לבנות השירות הלאומיצילום: זהות

יום ההשתלמות השנתי של ארגון ''זהות'' לקראת ראש השנה התקיים אתמול (חמישי) במכללת אורות ישראל עבור כל בנות השירות הלאומי המתנדבות בבתי הספר הממלכתיים ברחבי הארץ.

כיצד מתאימים את המסר לקהל היעד? כיצד מתמצתים וממקדים את המסר? איך השיעור הופך לרלוונטי לחיי השומעים? הבנות למדו מניסיונו של עודד הרוש, מנהל תכנית הצעירים של האגף לתרבות יהודית, כותב ומגיש בתאגיד "כאן".

הרב אליעזר שחור, המפקח על המרכזים במשרד החינוך, שוחח עם הבנות על ההתחדשות, היציאה מן ההרגלים, והיכולת לחולל תנועה קדימה בשנה החדשה.

בהמשך היום השתתפו הבנות בסדנאות תיאטרון, עבודת צוות, עין טובה, עבודה מונחית מטרות, עם מיטב המרצות: אלינה שכטר, יעל פוזן, טל הר שושנים, חגית רוזנברג וצוות מכללת אורות.

הכשרת בנות השירות בזהות כוללת העצמה רוחנית, למידת כישורי הדרכה, התמקצעות בהכנת תכנים, שימוש באמצעי עזר טכנולוגיים, והקניית כישורי דרמה ומשחק.

הבנות לומדות את השפה הנכונה המתאימה להדרכה בבית ספר חילוני, כך שהדברים יתאימו לקהל היעד איתו הן נפגשות.

מנכ"ל זהות, ישראל בן פזי, מספר: "אנו נותנים לבת כלים מקצועיים שילוו אותה לאורך השנה, לצד תמיכה רוחנית והעמקה בהבנת המשימה וחשיבותה. קיימנו את יום ההשתלמות במכללת 'אורות ישראל' המעניקה לבנות הכרה אקדמאית עבור הכשרתן, ואנו מודים למכללה על השותפות הגדולה. מאחל למדריכות, למדריכים, למנהלי ורכזי מרכזי היהדות הצלחה רבה בשנה החדשה".