דידי הררי
דידי הרריצילום: יניב מורוזובסקי

ניסים משעל שוחח עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. דידי הררי ריגש את כולם כשבחר ברעייתו, מירית, הנאבקת בימים אלו במחלת הסרטן.

בריאיון סיפר הררי כי הבחירה ברעייתו הגיעה בתום התלבטות אם לבחור איש שנה מעולמות המוזיקה או הפוליטיקה. באמירה שנשמעה קצת קלישאתית, שאל דידי את ניסים משעל: "אתה מכיר את זה, שכשאתה מחפש כל כך רחוק מהבית, בסופו של דבר, אתה מוצא את כל התשובות בבית עצמו?".

כך עשה דידי, כשבחר במירית. "אני חושב שגיליתי אותה השנה, כמו שלא גיליתי אותה ב־30 שנותינו ביחד", אמר, "זה לא סוד שהיא עברה שנה מטלטלת מאוד". בגילוי נפש סיפר על הרגע שבו נודע כי מירית חולה בסרטן הלבלב. "הכנתי את עצמי נפשית לכך שתעמוד בפנינו תקופה קשה, מלאת משברים, בכי ושאלות כמו: 'למה זה מגיע לי?'".

בתשובה לשאלתו של משעל על תחושותיו עם גילוי המחלה, ענה דידי: "מכיר את המשחק הזה שלפעמים אנחנו בונים מן מגדל כזה מקלפים, בעדינות, ואז משהו אחד מפיל את הקלף למעלה, ולאט לאט הכל נופל, וכל הפירמידה קורסת פנימה? ככה הרגשתי. שכל הפירמידה של החיים שלנו קורסת".

הוא מיהר לציין, כי לאחר שעתיים קשות, הייתה זו דווקא מירית בעצמה שהרימה את דידי, וביקשה שיבטיח דבר אחד: "אם אני מגיעה למצב לא טוב, אתה לוקח אותי לשוויץ, ואנחנו מסיימים את הסיפור בצורה מכובדת. אני אבחר איך למות, ולא אף אחד אחר". לדבריו, לא היה מסוגל אפילו להגיב על זה.

דידי מלא הערצה כלפי הדרך שבה אשתו מתמודדת עם המחלה, ומנהלת את חייה תחת השגרה החדשה: "מאותו הרגע היא הרימה את עצמה, והחליטה כי היא לוקחת את המחלה הזו וממנפת אותה לחיים שלה", אמר, והוסיף כי מירית חיזקה את המשפחה כל יום, והחליטה שהיא "לא חולה, אלא שהיא בחורה עם מחלה". לדבריו, "לפעמים הייתי מסתכל עליה בלילה, ולא מצליח להבין איך היא נרדמת, כשהיא יודעת שיש לה שם משהו".

על פי הררי, מירית חשה כי "בורא עולם נתן לה את המחלה הזו, כי הוא רצה שתצא לשליחות. לולא המחלה היא לא הייתה מבינה את זה מבפנים".

חיים בפצצה מתקתקת

במסגרת הטיפולים שמירית עברה, נדרשה לעבור ניתוח להוצאת הלבלב. ניתוח קשה מאוד, שאורכו כ־10 שעות. "כעבור שעתיים הרופאים קראו לנו בסבר פנים חמורות, וציינו כי גילו שיש גרורה בכבד, ושבמקרים כאלו לא מנתחים כי יכולות להיות גרורות נוספות", סיפר, והוסיף כי לא פירט את תמונת המצב בפני רעייתו כשזו התעוררה מהניתוח המורכב.

לאחר מכן נכנסה לסדרת טיפולים של כימותרפיה, שבמהלכה "בכל שלושה ימים התחברה לצינורות, ובמשך 50 שעות הזריקו לה חומרים לגוף". מצד אחד, סיפר, הטיפול אמור להרוג את הסרטן אבל מצד שני הוא הורס כל תא אחר בגוף. "אמרו לה שהיא עלולה להתפרק אחרי טיפול אחד או שניים. עד כה היא עברה 15", שיתף, והוסיף בגאווה כי יום אחרי הטיפול היא אף יוצאת לחתור בים.

לשאלתו של משעל, ענה דידי כי אחרי הטיפולים הגידול הצטמק: "הפרופסור שלה החליט כי הוא רוצה להתחיל דבר חדש, ולהכניס אותה למתקפה חזקה של הקרנות, על הגרורה עצמה ועל הלבלב". דידי סיפר כי מירית עברה לאחרונה 8 ימים של הקרנות. כעת, מקווים כי תוצאות הטיפולים האינטנסיביים יהיו מלוות בבשורה על העלמת הגרורה והקטנת הגידול בלבלב. זה, לדבריו, החלום של הפרופסור שמטפל בה. אם הגידול יישאר יציב, היא תוכל לחיות בלי טיפולים במשך שנה או שנתיים.

ובתוך כל האירוע הזה, מירית מעידה כי השנה האחרונה הייתה היפה בחיים שלה, ושלא הייתה מוותרת על כך. דידי חולק עליה: "אני מסתכל עליה כל יום, ולא מבין ממה היא עשויה. בחדר שלה בבית החולים נכנסים אליה אנשים שפופים ויוצאים עם חיוך על הפנים. היא באמת מאמינה שזו השליחות שלה", סיפר, "אין לי איך להסביר את זה, כי אני לא עשוי מאותם החומרים".

"אנחנו חיים בפצצה מתקתקת", הודה הררי, "אבל בזכות אופיה של מירית, הפצצה הזו הפכה למן מתנה בבית". רפואה שלמה.