איילה חסון
איילה חסוןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

ניסים משעל שוחח עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם. שדרנית התחנה, אילה חסון, בחרה באיש המפתח לממשלה הבאה, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"אני התלבטתי רבות בין יו"ר כחול לבן, רב אלוף במילואים, בני גנץ, לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. למה בני גנץ? אני זוכרת שכשהוא נכנס למערכת הפוליטית ועשיתי עליו כתבה, הכתבים הצבאיים אמרו לי שהוא לא מצליח להחליט בין דיאט ספרייט לדיאט קולה, שהוא אדם מהוסס שכל אדם יכול לסובב אותו.

''למרות המתקפה החריפה שהייתה עליו מצד המתנגדים הפוליטיים שלו וגם מתוך הבית הפוליטי שלו הוא הוכיח שיש לו יכולת להביא בפעם השנייה מספר חזק של מנדטים".

אז למה בחרתי באביגדור ליברמן? כי הוא היה כמעט סוס מת בפוליטיקה הישראלית, השיג רק חמישה מנדטים במערכת הבחירות הראשונה של 2019 וספג מתקפות אישיות רבות ומתוך המקום הזה הוא טרף את הקלפים והוביל למערכת בחירות נוספת והפך להיות שחקן רב כוח ורב השפעה על הפוליטיקה הישראלית ואפילו העצים את כוחו. הוא הציר ושחקן המפתח שמשחק על כל הקופה".

הוא משחק על הכל או כלום
"נכון. גם נתניהו וגם גנץ תוהים מה הוא מתכנן. הקשר שלו בכחול לבן הוא עם לפיד וגם בליכוד יש לו חברים רבים".

אם הליכוד וכחול לבן יפנו לחרדים הוא יהיה בחוץ
"לגמרי. יש קונצנזוס לכך שהוא לא מעוניין יותר בנתניהו בזירה הפוליטית. מצד שני הוא מסרב להמליך את גנץ".

אולי הוא רוצה להיות ראש ממשלה
"בדיוק. יהיה לו יותר קל להיות ראש ממשלה ולהצטרף לליכוד. זה נקרא תסריט ה-21 יום. כחול לבן סבורים שנתניהו ייכשל בהרכבת הממשלה, 28 ימים גם גנץ ייכשל ואז ב-21 הימים כל אחד יכול לקבל הזדמנות להקים ממשלה. יהיה ניתן להקים ממשלת ימין עם ליברמן, כחול לבן, הליכוד ואולי גם החרדים".

מה את מהמרת? יהיו בחירות נוספות?
"אני מקווה שאף שחקן פוליטי לא יגרור אותנו למערכת בחירות שלישית. מי שיעשה זאת - ישלם על כך במזומן. לא יכול שמדינת ישראל תצא למערכת בחירות נוספת, צריך למצוא פיתרון".