קלפיות
קלפיותצילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

מסקר חדשות 12 ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע שנערך אתמול (שישי) ושודר ב"אולפן שישי", עולה כי רק 23% מהציבור – פחות מרבע – מעוניין בבחירות חוזרות.

הרוב המכריע, 63%, מוכן שהמפלגה שלו תתפשר על הבטחות הבחירות, על מנת שבסופו של דבר תצליח לקום ממשלה.

אם בכל זאת נצטרך לחזור לקלפי, כשליש מהציבור (33%) סבור שזה יהיה באשמת ראש הממשלה נתניהו, ורק 20% מפנים אצבע מאשימה כלפי יו"ר כחול לבן גנץ. רבע מהציבור – 25% בדיוק - בטוחים ששני ראשי המפלגות הגדולות יהיו אשמים במצב באותה המידה.

לשאלה הבסיסית "מי לדעתך ניצח בבחירות", השיבו 32% כי גנץ הוא המנצח הגדול של הסבב הנוכחי. רק 19% בחרו בנתניהו, בעוד שהרוב המוחץ – 49%, סבור שאף אחד מבין השניים לא יצא ממערכת הבחירות האחרונה כשידו על העליונה.

בשאלה מי צריך להיות ראשון ברוטציה על תפקיד ראש הממשלה הקרב בין ראשי כחול לבן וליכוד צמוד למדי: 40% סבורים שנתניהו, ו-38% תומכים בגנץ. 22% מהנשאלים השיבו כי הם "לא יודעים".

רק 11% מבין המשיבים על הסקר אמרו שבפעם הבאה הם מתכוונים לשנות את הצבעתם, בעוד ש-64% מתכננים להצביע באופן זהה. 11% השיבו שהפעם הם לא ייצאו להצביע כלל במחאה על התוצאות המורכבות של מערכת הבחירות החולפת.

כמחצית מהציבור (52%) סבור שבמטרה לפתור את הפלונטר הפוליטי שאליו נקלענו בתקופה האחרונה, נתניהו צריך לוותר על ראשות הממשלה ולתת לח"כ אחר מהליכוד לנסות ולהרכיבה. 34% אחרים סבורים כי נתניהו לא צריך לוותר על התפקיד.

הנתון המפתיע הוא שגם מבין אלה שמגדירים את עצמם כ"ימין", 34% השיבו כי על נתניהו להעביר את שרביט ראשות הממשלה למועמד אחר בתוך מפלגתו.

על פי תוצאות הסקר, יותר ממחצית מהציבור (59%) חושב שנתניהו צריך להתפטר אם אחרי השימוע יחליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגדו. 28% בלבד חושבים שגם במקרה של הגשת כתב אישום – נתניהו יוכל להמשיך ולכהן כראש הממשלה.