דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

החקירה סביב החשד כי הנשיא טראמפ ניסה לשכנע את נשיא אוקראינה לחקור את פעילותו של בנו של ג'ו ביידן ממשיכה להסתעף.

לאחר שנפתחו הליכי הדחה נגד הנשיא טראמפ, הודיע השליח המיוחד של ארה"ב לאוקראינה, קורט וולקר, כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות הסערה שפרצה. וולקר הוזמן להעיד מול הקונגרס בשבוע הקרוב, ושמו הופיע בתלונה שהגיש מדליף הפרשה כמי שסייע לנשיא אוקראינה למלא את דרישותיו של טראמפ.

במהלך החקירה בימים האחרונים התברר כי וולקר סייע בארגון פגישה בין עורך דינו האישי של טראמפ, רודי ג'וליאני, לעוזרת של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי.

במהלך הפגישה ניסה ג'וליאני לשכנע את העוזרת של נשיא אוקראינה לפתוח בחקירה סביב פעילותו של בנו של ג'ו ביידן, המתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית ועשוי להתמודד מול טראמפ בבחירות לנשיאות בשנה הבאה.

בצעד נוסף במסגרת החקירה המסתעפת, התבקש מזכיר המדינה מייק פומפיאו למסור מסמכים הנוגעים להתנהלות הממשל מול אוקראינה. במכתב שנשלח לפומפיאו על ידי ראשי שלוש וועדות בקונגרס, הוא התבקש להמציא להם את המסמכים בתוך שבוע בלבד.

"הנך מתבקש להעביר את המסמכים במסגרת החקירה עד כמה סיכן הנשיא טראמפ את הבטחון הלאומי על ידי לחץ על אוקראינה להתערב בבחירות בבחירות 2020 שלנו ועל ידי הפסקת הסיוע הבטחוני שסיפק הקונגרס לאוקראינה על מנת לסייע לה להתמודד מול איום מרוסיה. כשלון או סירוב לספק את המסמכים ייחשבו כעדות לשיבוש הליך ההדחה שפתח הקונגרס", נמסר במכתב לפומפיאו.