מכבי הערב מול בית"ר
מכבי הערב מול בית"רצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי ת"א מציגה - מהפך בארבעה ימים. רק לפני ארבעה ימים נראה היה כי אנחנו עדים להחלפת שלטון. היה זה כאשר בית"ר ירושלים ניצחה בגמר גביע הטוטו את מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות, מכבי ת"א במשחק בו התעלתה על יריבתה לכל אורך המשחק ובכל פרמטר על כר הדשא וביציעים.

ארבעה ימים בלבד עברו והערב (מוצאי שבת) נפגשו השתיים שוב, הפעם באצטדיון טדי שבבירה, אצטדיונה הביתי של בית"ר. התוצאה? אחרת לגמרי.

השתיים שנפגשו הערב במסגרת המחזור החמישי של ליגת העל בכדורגל, היו צריכות כל אחד מסיבותיה שלה את הניצחון הערב כשהמכבים רצו להמשיך ולהוביל את טבלת הליגה, בעוד הירושלמים קיוו להמשיך את רצף הניצחונות שהחל במוצאי השבת הקודמת בניסיון להידבק לצמרת ולא לפתוח פער גדול מדי ממכבי.

ההצלחה ביום שלישי האחרון הביאה כמות גדולה של אוהדים בית"רים, למרות השעה הבעייתית והעובדה כי מדובר בערב חג אל האצטדיון הביתי בתקווה לנצח בפעם השניה ברציפות בתוך ארבעה ימים את המכבים שהציגו העונה משחקים חלשים והיו רחוקים מלהרשים. אף אחד לא האמין כי הדברים יראו אחרת לגמרי.

הרכב רע מאוד של מאמן בית"ר רוני לוי הביא למפלה גדולה של הירושלמים לאחר 45 דקות דקות עקרות. זה התחיל עם שער של צ'יקו אפואדו על סף הירידה להפסקת המחצית והמשיך במחצית שניה אדירה של האורחים מתל אביב שניצלו את ההתרסקות המנטלית של הבית"רים.

5 דקות בתוך המחצית השניה כבש יונתן כהן בבעיטה חופשית נפלאה את השער השני שריסק לחלוטין את הירושלמים, וכעבור 8 דקות אפואדו כבש את השני שלו והשלישי לזכות מכבי.

ברסקי הוסיף שער מרהיב משלו בדקה ה-63 ונתן את האות לקריאות 'תתפטר' של אוהדי בית"ר לעברו של מאמנם רוני לוי.

שלומי אזולאי שעלה כמחליף הספיק להחמיץ בעיטת עונשין מ-11 מטרים בצורה שלומיאלית והמשיך את פתיחת העונה הרעה שלו כשהוא ללא אף שער בחמישה מחזורי ליגה.

מכבי אמנם עדיין ללא ספיגה העונה בליגת העל וחוזרת למקום הראשון בליגה עם 13 נקודות מ-15 אפשריות, אך מי שצריכים לעשות חשבון נפש רגע לפני ראש השנה אלו המאמן רוני לוי ושחקניו שמסיימים משחק בית נוסף העונה ללא שער זכות ועם נקודה אחת מתוך 9 אפשריות. צמרת ליגת העל בורחת לבית"ר שלא כך קיוותה לפתוח את העונה - עם תבוסה ביתית והפסד בית שני העונה.

וכך, חגיגות גביע הטוטו נשכחו מהר מאוד ורכבת ההרים של בית"ר ירושלים עתידה להגיע שוב אל תחתית טבלת ליגת העל בכדורגל.