פרופ' רות גביזון
פרופ' רות גביזוןצילום: פלאש 90

כלת פרס ישראל למשפטים, הפרופסור רות גביזון, לא צופה הליך משפטי הוגן לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני חוששת שאכן אין לנתניהו סיכוי לקבל משפט צדק. היה יותר מדי משפט עיתונות", כתבה גביזון בדיון בדף הפייסבוק שלה. ''אבל עכשיו קשה מאוד לסיים את זה בדרך אחרת. זו טרגדיה לביבי אבל גם דבר מאוד לא טוב למדינה ולחברה".

פרופ' גביזון הוסיפה: "אני הייתי מאוד שמחה אם אפשר היה למצוא מסלול שיסלק את התביעות הפליליות. אבל זה בהחלט לא פשוט. מהתנגשויות כאלה לא יוצא טוב. אין בהן מנצחים".

הבוקר (רביעי) יחל השימוע בתיקי נתניהו: עשרה עורכי דין, סנגוריו של ראש הממשלה, יגיעו בשעה עשר לבניין משרד המשפטים בצלאח א-דין בירושלים.

מול פרקליטי נתניהו יישבו כ-20 אנשי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, בראשם היועץ אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, המשנה ליועמ"ש רז ניזרי והמשנה ליועמ"ש שלמה למברגר.

השימוע יתקיים במשך ארבעה ימים, כשמטרתם של הסנגורים הוא למנוע הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה או לפחות לבטל כמה מסעיפי האישום הצפויים.

היום ומחר יעסוק השימוע בתיק 'בזק-וואלה' (פרשת 4000) הנחשב לתיק החשדות הכבד ביותר נגד נתניהו. בראשית השבוע הבא יוקדשו יומיים לשני התיקים האחרים בהם נחשד נתניהו.

פעילי ליכוד הפגינו בפתח תקווה

אמש (שלישי) הפגינו מאות פעילי הליכוד בכיכר גורן בפתח תקווה, סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הפעילים, שהגיעו עם שלטי בחירות ועם דגלי ישראל, שרו "ביבי מלך ישראל, חי וקיים", וקראו בין היתר: "העם דורש צדק משפטי", "הוא זכאי" ו"לא יעזור לשמאל כלום".