קהיר
קהירצילום: ISTOCK

יו"ר הפרלמנט המצרי השווה בין הנשיא המצרי עבד אל פתאח א-סיסי לשליט גרמניה הנאצית אדולף היטלר, וטען כי שניהם הניחו את התשתיות והיסודות "למדינה ממדרגה ראשונה". הוא שיבח את היטלר על פעולותיו עבור גרמניה.

בנאום שנשא בפרלמנט המצרי אמר עלי עבדל-האל כי "האנשים עומדים מאוחדים מאחורי ההנהגה הפוליטית. אנו לא יכולים לאפשר לעצמנו את המותרות של חוסר הסכמה. בניית מדינות בתקופת מעבר דורשת אמצעים קשים, כי בזמנים האלו נבנים מוסדות ומונחות תשתיות.

"לשום מדינה אין סיכוי ללא תשתיות. להיטלר היו את השגיאות שלו, אבל ההתפשטות שלו מזרחה ומערבה התאפשרה על ידי התשתית שהונחה, תשתית שהפכה לקטר ולאחר מכן הפכה את גרמניה למדינה מדרגה ראשונה שהיא כיום".

ההשוואה בין הנשיא המצרי להיטלר עוררה תגובות זועמות מצד רבים במצרים, לרבות היסטוריונים ופוליטיקאים. זיאד עבד אל-טוואב, סגן מנהל המכון לחקר זכויות אדם בקהיר, גינה את דבריו של יו"ר הפרלמנט המצרי והתשבחות שחלק להיטלר, ואמר כי דבריו צריכים לעורר צריכים לעורר מחדש שאלות לגבי המשך תמיכתו של הנשיא האמריקאי טראמפ בנשיא המצרי א-סיסי.

"יו"ר הפרלמנו המצרי השווה את א-סיסי להיטלר ושיבח אותם. הנשיא טראמפ, כאשר אתה יודע כי המשטר הזה רואה בהיטלר אליל, האם א-סיסי הוא עדיין הדיקטטור החביב עליך? אנו עדיין רואים בהיטלר רוצח עם. דיקטטורה אינה משתלמת", כתב אל-טוואב.