מערך הקורקינטים בחדש
מערך הקורקינטים בחדשצילום: דוברות עיריית פתח תקווה

בפתח תקווה הושק היום (רביעי) מערך הקורקינטים החשמליים בפתח תקוה ומאות כלים של החברות "בירד" ו"ליים", המובילות בעולם בתחום השכרת קורקינטים חשמליים לטווח קצר, יפרשו בשטח החל ממחר.

הקורקינטים החשמליים יסבבו את תחנת רכבת קריית אריה ויפעלו מתחנת הרכבת עד לאזור התעשייה קריית אריה ושכונת מטלון ובצד השני עד לתחנה המרכזית-ז'בוטינסקי ושכונת אם המושבות, אך כמובן המפעילים יפעילו את הקורקינטים ע"פ ביקוש ובהמשך המערך יורחב גם לשכונות ואזורים נוספים.

הם יפעלו במערך שיתופי וללא תחנות עגינה ולמעשה כל רוכב יוכל לקחת ולהשאיר את הכלי באזורים אלה. המערך יופעל ע"י אפליקציה בה הרוכב ישלם תשלום קבוע אשר יפתח את הקורקינט וכן ישלם על כל דקת שימוש. בתום השימוש ינעל המשתמש את הכלי והרוכב הבא בתור יוכל לקחת אותו מהמקום בו הושאר.

בנוסף, מציעות החברות אפשרות לתושבים להתגייס להטענת הקורקינטים וכך ליצור מקור הכנסה נוסף.

חברת Lime תציע בשלב ראשון כ-250 קורקינטים חשמליים, שייפרסו באזור התעשייה ק. אריה. עלות פתיחת קורקינט תהיה 5 שקלים, וכל דקת רכיבה תעלה 50 אגורות.

חברת Bird תציע גם היא מאות קורקינטים ועלותם תהיה זהה, קרי 5 שקלים פתיחת קורקינט ו-50 אגורות לכל דקת רכיבה.

ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג אמר, "היום צעדנו עוד צעד משמעותי לטובת מהפכת התחבורה שאנו עושים ובתוך כך הקלה על הפקקים ומעבר לתחבורה ירוקה, נקייה ויעילה".

"מאות כלים שיפרשו ברחבי העיר בחל ממחר, יפחיתו את זיהום האוויר, יקלו על העומסים וישדרגו את המציאות התחבורתית בעיר. פ"ת מצטרפת לערים המתקדמות בעולם בהן פועלים כלי תחבורה חשמליים לרווחת הציבור וממשיכה בהתקדמות לעבר הפיכתה למטרופולין הגדול והמרכזי ביותר בישראל", הוסיף גרינברג.