ביקור ראשון במקווה החדש והמפואר

לתרומות לעמותה לחצו כאן

במושב בית גמליאל נחנך לאחרונה מקווה נשים חדש ומפואר ביותר בעלות של כ-2,000,000 שקלים, זאת לאחר שהמקווה הקודם היה כבר ישן. ארגון 'טהרת המשפחה' גייס כספי תרומות לבניית המקווה ויחד עם תקציב מהמדינה התאפשרה הבניה.

"טהרת המשפחה, למעשה זה ארגון שנוסד לפני 78 שנים על ידי גדולי ישראל בזמנו, הרב עוזיאל, הרבנים הראשיים עוד לפני קום המדינה", אומר עקיבא ויינר, מנכ"ל ארגון טהרת המשפחה.

"מאז ועד היום טהרת המשפחה כארגון, כמוסד, בנה ושיפץ למעלה מ-1,000 מקוואות בכל רחבי הארץ. "טהרת המשפחה" למעשה הוא הגוף שבנה את רוב המקוואות במדינת ישראל וגם היום אנחנו נמצאים בתנופת בניה אדירה", הוא מוסיף.

ויינר מפרט: "אם אנחנו מדברים על השנה האחרונה, אנחנו מדברים על סדר גודל של 17 מקוואות שבנינו ושיפצנו בשנה האחרונה ועוד 19 מקוואות שאנחנו נמצאים בכל מיני תהליכים של בניה ושיפוצים. כמו שאפשר לראות המקוואות נבנים ברמה מאוד מאוד גבוהה, ברמה של ספא ממש. יש כאלה שמגדירים את זה מלון 5 כוכבים יש כאלה שמגדירים את זה הרבה מעבר. החזון איש אמר שהידור מקווה זה לא הידור מצווה אלא זאת המצווה עצמה".

הרב אליהו סולומון, רב המושב: "אני חושב שזה רק יכול לעודד, זה פשוט מקום שנעים מאוד לבוא אליו, מקום יפה עם הרבה מאוד מחשבה על הנקודה הזאת שזה יהיה מקום נעים. אבל מחשבה לא מספיק, כאן הייתה גם עשייה מפוארת ואין לי מילים להודות לרב לוי ולארגון הזה של טהרת המשפחה".

אילנה להמן הבלנית של מושב בית גמליאל מוסיפה בהתרגשות: "עכשיו נשים תבאנה ותעמודנה בתור. כל אישה שבאה בערב למקווה אחרי יום עבודה, עוזבת ילדים, בעל במילואים, לפעמים לוקחת בייביסיטר, אני כל כך מעריכה את המסירות נפש הזאת, אז לפחות שבראש יהיה 'וואו'. זה מין פיצוי קטן כי נשים משקיעות ומוסרות את נפשן על המצווה הזאת ממש, אז שזה יהיה בכבוד".

מנכ"ל הארגון מבקש מהציבור לפתוח את הלב ולסייע לעבודת הקודש: "אנחנו צריכים להשקיע במקוואות סכומים מאוד מאוד גדולים שמי שמסייע לנו בהם זה עמך בית ישראל. אנחנו נעזרים על ידי תרומות, אם זה מהארץ אם זה מחו"ל.

"הרבה פעמים אנשים אומרים מה אני יכול לתת? מה, אני יכול לתת מאה אלף דולר? אנחנו בונים מקוואות מסכומים של אלף שקל מאנשים. אני תמיד אומר, אם יש לנו אלף אנשים שנותנים אלף שקל זה מקווה. זה מליון שקל למקווה חדש", סיכם.

לתרומות לעמותה לחצו כאן