יואב אליאסי (הצל)
יואב אליאסי (הצל)צילום: אלירן אהרון

יואב אליאסי (הצל) טוען בראיון שיתפרסם מחר (ו') במוסף "שישבת" כי הוא מקופח על רקע דעותיו.

רגע אחרי הבחירות החליט "הצל", לעצור הכל ולהוציא שיר חדש לרדיו. הוא כתב ל־400 אלף העוקבים שלו בפייסבוק "רוב הסיכויים שלא ישמיעו אותי ברדיו. אני לא מבקש מכם הרבה, אבל אם אהבתם - תשתפו".

בתוך דקות הפך השיר לוויראלי, עם יותר מ־20 אלף לייקים, 1,600 תגובות וכמעט 7,000 שיתופים. אבל לא כולם ברדיו מפרגנים למי שבעבר היה מלך הפלייליסט, והוא לא מתכוון לעבור על זה בשתיקה.

"מי שמכיר אותי יודע שאני לא בכיין, אבל השיר השיג יותר מחצי מיליון צפיות באופן אורגני, ובלי להשקיע שקל. כמה זמרים בישראל יכולים להשיג את הנתון הזה? לא הרבה".

על השאלה איך התייחסו לשיר ברדיו, השיב "ברוב התחנות משמיעים אותו, ואני יודע שזה שיר טוב. הבעיה שלי היא גלי צה"ל וגלגלצ, שלא מוכנים להשמיע אותו ומתעלמים ממנו לגמרי. בשבילם אני לא קיים".

בנוסף ענה הצל לשאלה, האם הוא חושב שהקיפוח הוא בגלל הדעות והפעילות שלו ברשת, "חד־משמעית. שלחתי עשרות חיילים שיבקשו שינגנו את השיר, כדי לראות את התגובה שלהם, וזה לא עזר. הם אפילו לא מעלים אותו להצבעת הקהל במצעד, כדי שהקהל יחליט. אני אוויר בשבילם.

האבסורד הוא שבגלי צה"ל רוב המגישים הם אנטי־צה"ל. משמיעים את תאמר נפאר שיש לו שירים נגד צה"ל, ושירים פוליטיים של הדג נחש, כי זה הגיוני להשמיע שירים נגד הצבא ואת שלי לא. הם מוטים פוליטית בצורה הכי מוגזמת". מגלי צה"ל נמסר "השירים נבחנים באמות מידה מקצועיות בלבד. אף זמר לא מוחרם".

הראיון המלא יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום".