יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, מודה כי הסיטואציה הפוליטית הסבוכה מעיבה על החגיגיות של השבעת הכנסת שתתקיים היום אחר הצהריים.

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר (חמישי) אדלשטיין, "התחושה חגיגית אבל לא כמו בכנסות הקודמות. כולי תקווה שהכנסת הזאת לא תהפוך לקצרה ביותר בהיסטוריה שלנו".

עם זאת אדלשטיין הבהיר כי הוא לא התייאש מהאפשרות שבכל זאת תורכב בקרוב ממשלה חדשה, "עם קצת אחריות וקצת רצון טוב אפשר להקים ממשלה רחבה".

אדלשטיין שלל את הטענות לפיהן ראש הממשלה מעוניין להוביל את ישראל למערכת בחירות נוספת, "מה שמעניין כרגע את הליכוד זה להקים ממשלה, ולא להידרדר עוד פעם לבחירות בפעם שלישית".

בנוגע לחלקו במגעים להרכבת הממשלה החדשה אמר יו"ר הכנסת, "אני לא מרכיב ממשלות, אלא עושה כל מה שאפשר על מנת שתקום ממשלה".

בהמשך הראיון הבהיר יו"ר הכנסת כי נתניהו איננו המכשול להקמת ממשלת אחדות, "נתניהו הסכים לצאת לנבצרות אם יהיה כתב אישום על מנת להקים ממשלה – זה צעד מנהיגותי לא פשוט". אדלשטיין הבהיר כי במסגרת הקמת ממשלת אחדות יהיה מוכן גם הוא לרוטציה בתפקיד יו"ר הכנסת.

בשעה 16:00 אחר הצהריים תושבע הכנסת ה-22 בישיבה חגיגית שתיערך במשכן הכנסת, בהשתתפות נשיא המדינה, ראש הממשלה, נשיאת בית המשפט העליון ושורה ארוכה של נכבדים.

הכנסת ה-22 תושבע בצל הקיפאון הפוליטי והחשש שתוך שבועות ספורים היא עלולה להיות מפוזרת, אם אף אחד משני המועמדים להרכבת ממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, לא יצליח לבצע את המשימה.