עמית סגל
עמית סגלצילום: הלל מאיר/TPS

פרשן חדשות 12, עמית סגל, תקף את האלוף (במיל.) ח"כ יאיר גולן (המחנה הדמוקרטי) שחזר על ההשוואה בין "תהליכים בישראל" לעליית השלטון הנאצי.

סגל צייץ בטוויטר, "האובססיה של יאיר גולן לראות נאצים בכל פינה בישראל מלמדת: 1. שמזל שהאיש לא רמטכ"ל. צה"ל ניצל מהחרפה הזו 2. שנשיא המדינה חייב להגיב. אם הגיעה לגולן התנצלות נשיאותית ודאי שמגיעה עכשיו התנצלות כזו גם לעם בישראל".

ח"כ גולן השיב: "עמית, אולי תפסיק לרדוף אותי, ותעסוק בתופעות שליליות שמתרחשות במחנה שאתה מייצג. אני לא אובססיבי, אבל נראה שבהחלט פיתחת אובססיה כלפי".

סגל לא נשאר חייב: "חוסר היכולת שלך למתוח ביקורת חריפה על יריביך הפוליטיים בלי להשוות אותם ואת כולנו לנאצים מעידה עליך דברים גרועים מאוד. מקווה שדבריי אלה לא נראים נאציים בעיניך".

כאמור, הבוקר התייחס יאיר גולן בראיון למנדי ריזל ב'רדיו 101.5FM' לנאום שנשא בטקס יום השואה תשע"ו ועורר סערה ציבורית עזה. גולן הבהיר כי הוא איננו חוזר בו מהדברים אותם אמר בנאום מעורר המחלוקת, "אני מזכיר שהנאצים עלו לשלטון בצורה דמוקרטית. לכן אנחנו צריכים להיזהר בתוכנו, להיזהר היטב, מכך שגורמים קיצוניים בעלי השקפה משיחית לא ינצלו את הדמוקרטיה הישראלית על מנת לייצר פה מציאות שלטונית אחרת".

לאחר שהמנחה ניסה להתעמת עם ההשוואה שיצר גולן בין מפלגות הימין לתנועה הנאצית השיב לו גולן, "אם כבודו מסרב ללמוד מההיסטוריה, אז תגיד שאתה מסרב ללמוד מההיסטוריה. אני חושב שמההיסטוריה צריך ללמוד".

"אני מזהיר מהימין, כי הימין הקיצוני הזה, בעשרות שנות שרותי התמודדתי עם אלימות קשה שהופנתה כלפי חיילי צה"ל מתוך הימין הקיצוני הזה ולכן הימין הזה הוא מסוכן: מסוכן לשלטון החוק, מסוכן לקיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית". הוסיף גולן.

גולן הדגיש כי הימין "מטיף לדברים שאינם מתיישבים עם הליכים דמוקרטיים מקובלים, הוא מנצל לפעמים את הכלים הדמוקרטיים כדי לפגוע בדמוקרטיה ואנחנו צריכים להיזהר ממנו, כן".