ארדן: "מצב חירום במגזר הערבי"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, קיים בצהריים (חמישי) דיון חירום עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ועם פיקוד המשטרה, בו מוצגים לו הצעדים והתכניות שיופעלו מיידית כדי להתמודד עם העלייה באלימות ובמקרי הרצח ביישובים הערבים.

לדברי השר ארדן, "המצב במגזר כיום הוא מצב חירום ועל המשטרה להפעיל את כל היכולות שלה ולהילחם באלימות במגזר הערבי בדיוק כפי שהיא נלחמת בטרור. זהו טרור פלילי שפוגע בציבור הרחב וצריך למגר אותו".

"אני מצפה שהמשטרה תפעיל את היחידות המיוחדות שלה ואת להב 433 כדי למגר את ארגוני הפשיעה בחברה הערבית ותתגבר עוד יותר את כוחות הסיור ברחובות ביישובים הערבים כדי לייצר תגובה מהירה לכל אירוע אלימות", הוסיף ארדן.

השר לביטחון הפנים קרא "לכל המנהיגות הערבית, לאימאמים, לראשי הרשויות ולחברי הכנסת, להתעלות מעל חילוקי הדעות ביננו, להצטרף למאבק ולפעול יחד איתנו ויחד עם המשטרה, כדי להשיג את השינוי הנדרש בחברה הערבית. מדובר גם בשינוי אכיפתי והרתעתי שלשמו אנו פועלים, אך גם בשינוי פנימי בתוך החברה הערבית שרק יחד נוכל להשיג".

"אני הצבתי כמדיניות את המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית בראש סדר העדיפויות של המשטרה ושל המשרד לביטחון הפנים ובשנים האחרונות מושקעים משאבים גבוהים חסרי תקדים בכך, אך יש כאן פער היסטורי של עשרות שנים שאנחנו מנסים לסגור וצריך לעשות זאת בשת"פ ובדחיפות כי מדובר בחיי אדם", הדגיש ארדן.