מסתערבים
מסתערביםצילום ארכיון: דוברות המשטרה

לוחמים מסתערבים מיחידה מיוחדת של צה"ל עצרו (חמישי) שלושה פלסטינים, תושבי הכפר כובאר באזור רמאללה, החשודים במעורבות בפיגועי טרור.

על פי דיווחים פלסטיניים, תושבי הכפר איתרו מצלמת ריגול שהוסתרה בתוך כלי דמוי סלע שהוצב בבית הקברות בכפר. התושבים טענו כי מדובר במצלמה ישראלית והשמידו אותה.

מוקדם יותר היום הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה נגד חברי החוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז בו נרצח דביר שורק הי"ד. חמשת חברי החולייה הם קאסם אלעצאפרה, נציר אלעצאפרה, אחמד אלעצאפרה, יוסף זהור ומחמוד עטאונה.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה באזור יהודה ושומרון לעבירת הרצח, ועבירות חמורות נוספות.

מכתבי האישום עולה כי החמישה הקימו חוליית טרור השייכת לארגון חמאס כדי לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות. במסגרת פעילותם, ערכו חברי החוליה אימונים ותצפיות והצטיידו בסכינים.

ב-8 באוגוסט נסעו קאסם אלעצאפרה ונציר אלעצאפרה סמוך ליישוב מגדל עוז. כשהבחינו בדביר שורק יצא נציר מהרכב, דקר את דביר מספר פעמים בפלג גופו העליון, ולאחר מכן השניים נמלטו מהמקום.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים בעניינם.

לקאסם אלעצאפרה מייחס כתב האישום גם פיגוע דקירה משנת 2011 בעיר באר שבע בו נפצעו שני אזרחים ישראלים.

נגד אשתו של קאסם, אינאס אלעצאפרה, הוגש בחודש שעבר כתב אישום בעבירות של אי מניעת עבירה, מתן מקלט ועבירות נוספות. בית המשפט הצבאי הורה על מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים בעניינה.

לאחרונה חתם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן על צווי הריסה לבתיהם של קאסם ונציר. נגד צווים אלה הוגשו עתירות לבג"ץ. העתירות יידונו בסוף החודש. כמו כן, נמסרו אתמול הודעות בדבר כוונה להרוס את בתיהם של אחמד אלעצאפרה ויוסף זהור. סוגיית הריסת ביתו של מחמוד עטאונה נמצאת בבחינה.