בנוכחות מאות מתפללים נערכה זו השנה השישית תפילת הסליחות המסורתית בבית הכנסת של בית הנשיא.

את האירוע ליוו בשירה הזמר שי צברי והאמן והיוצר עקיבא תורג'מן.

"השנה, תקופת הסליחות וחשבון הנפש האישי הגיעה לצד תקופה שבה אנו מקיימים סליחות וחשבון נפש לחברה הישראלית כולה", אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנוכחים. "בעת הזו, שבה אנו בוחנים את השנה שחלפה, ומחדשים את היחסים שבין אדם לחברו ובין אדם למקום, נוספה לנו המשימה הלאומית של בניין התשתית המוסדית של הדמוקרטיה הישראלית שתפקידה להוביל את אזרחי ישראל בשנים הקרובות. ולכן, זה אך סמלי שהמצווה היהודית, לבקש כפרה ולהעניק מחילה, מגיעה בימים שבהם היא כה נדרשת ברמה האישית, החברתית והפוליטית גם יחד".

"השנה האחרונה הייתה שנת בחירה", אמר הנשיא והדגיש את חשיבות לקיחת החלק בהליך הדמוקרטי המעצב את החברה והמדינה: "לא כסיסמה ריקה מתוכן אלא מתוך אמונה ותחושת מחויבות אזרחית עמוקה. הבחירה לנהל דיון מורכב שנוגע בסוגיות הליבה ובקצוות החשופים של החברה הישראלית.

''הבחירה לפעול ולהשמיע, ולא פחות חשוב מזה, להקשיב ולתת במה, גם כשקשה וגם כשלא מסכימים. הבחירה להעניק את הקול, הכוח והסמכות לנבחרי הציבור שלנו שתפקידם להנהיג את התהליך הקשה, המסועף, והחשוב כל כך של בניין החברה הישראלית, והיום, בתקופה זו ממש, הבחירה למחול. על אמירות פוגעניות, על ויכוחים קשים ועל חוסר הסכמות מהותיות. לשים בצד את המחלוקות כדי לייצר גשרים של שיתופי פעולה. לשלב ידיים למען מטרה גדולה, בכדי לסלול את הדרך שלנו לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

''אני יודע שהתקופה האחרונה ערערה אצל רבים את האמונה כי הקרקע המשותפת עדיין קיימת, והעלתה אצל רבים בציבור הישראלי את השאלה האם יש עוד טעם לצעוד יחד? לכפר, למחול, לתקן? והנה, תשרי הגיע, ושנה חדשה בפתח. ואני מאמין כי ביכולתנו ומחובתנו לשוב ולבחור. לבחור אילו לקחים ומסקנות ניקח איתנו מהשנה האחרונה ואילו עימותים נוכל לשים בצד לטובת מטרות משותפות. לבחור איך צומחים מכאן. איך שבים לבנות ולהיבנות.

"אני מאמין כי הבחירה, כמו גם יכולת המחילה היא בידנו והיא חובתנו כמצווה לשנה החדשה", סיים הנשיא את דבריו ואמר: "מי ייתן, שתהא זו שנת סליחה ומחילה, שנת רעות ואחווה, שנת בנייה וצמיחה, לנו ולילדנו בכל רחבי ישראל".