'שבט אחים ואחיות' - הקליפ הרשמי

לרגל השנה החדשה שוחח ניסים משעל עם שדרני רדיו 103fm על השנה שחלפה וביקש שיבחרו את איש השנה שלהם.

המנהל המוזיקלי של 103fm, יואב חנני, בחר בשיר 'שבט אחים ואחיות' שכתב דורון מדלי והלחין עידן רייכל, לשיר השנה שלו.

"השיר 'שבט אחים ואחיות' הוא מהסוג שייכנס לקאנון הישראלי. ברגע שכולם שרים אותו - הוא הופך לאחד שיישאר זמן רב. עשרות שנים לא היה כאן שיר שמאחד את כל אמני ישראל לביצוע אחד. אני מאמין שבשנים הקרובות נמשיך לשמוע אותו. זה המיטב של המיטב. דורון מדלי, האיש שהביא את האירוויזיון לישראל עם השיר 'TOY' ועידן רייכל שהפך למוזיקאי הגדול ביותר שנולד כאן בשנים האחרונות".

"זו הייתה שנת הפופ של ישראל", ציין, "זמרים כמו מרגי ונועה קירל כיכבו כאן. סוף סוף אנחנו מדביקים את הפער מול העולם בגזרת הפופ. וזו גם הייתה השנה של הזמרים הרגישים כמו ישי ריבו ובניה ברבי. כשאני צריך לזקק את הרגע, אני בוחר בשיר 'שבט אחים ואחיות'".

יש ויכוח על השמעת הזמרים המזרחים. איך אנחנו כאן בתחנה?
"אצלנו יש הכול מהכול. באמצע שבוע משודרים השירים החדשים והפופולאריים ובסוף השבוע משודרת שבת עברית עם השירים הנוסטלגיים. השנה הזו מת הזמר יגאל בשן אהוב ונעמי פולני זכתה בפרס ישראל".

איזה שיר של נעמי פולני אתה אוהב?
"הדואט שלה ושל שייקה אופיר 'דחילק מוטקה'. זה יופי של שיר. אציין שגם קרו כאן שני מאורעות גדולים בעולם המוזיקה הישראלית - אירוח האירוויזיון בישראל ומופע עצום של עומר אדם בפארק הירקון, אחרי ששנים המקום מתמלא על ידי אמנים בינלאומיים בלבד".

למה לא בחרת בעומר אדם?
"זו הייתה בחירה קלה מדי. בשנה שעברה הוא זכה בשיר השנה 'שני משוגעים'".