Police in Paris
Police in ParisReuters

במשטרת פריז חושדים כי האירוע ביום חמישי האחרון בו רצח עובד במטה המרכזית של משטרת פריז ארבעה שוטרים בדקירות סכין, היה אירוע טרור מתוכנן מראש.

בסוף השבוע הודיעה משטרת פריז כי חקירת הרצח הועבר הליחידה ללוחמה בטרור במשטרת צרפת, וכי ישנו חשד ממשי כי מדובר בפיגוע טרור. ביום חמישי האחרון השתולל עובד במשטה משטרת פריז, שזוהה בשם מיקאל ה. בן 45, עם סכין בידו בבניין המרכזי של משטרת פריז.

הוא רצח ארבעה שוטרים לפני שנורה למוות על ידי שוטרים שהיו בבניין. תחילה הודיעה משטרת פריז כי אין חשש לאירוע טרור, אולם ביום שבת הועברה החקירה ליחידה ללוחמה בטרור לאחר שהתברר כי יתכן ומדובר באירוע טרור שתוכנן מראש.

ההחלטה התקבלה לאחר ניתוח של שיחות הטלפון בין הרוצח לאשתו, ולדברי גורמים המקורבים לחקירה "השיחות הצביעו על כך שהוא הפך להיות קיצוני".

הרוצח עצמו עבד במחלקה המשטרתית שנועדה לאסוף מידע על ג'יהאדיסטים קיצוניים, והיה בעל אישור בטחוני שאיפשר לו להסתובב בתחומי המטה המרכזי של משטרת פריז ללא הפרעה.

השוטרים גם פשטו על ביתו של הרוצח ותפסו מסמכים שמעידים ככל הנראה כי מדובר בפיגוע שתוכנן מראש.

הוא נולד באי מרטיניק אולם התאסלם לפני 18 חודשים. דוברת משטרת צרפת, סיבת נדיה, אמרה כי "לא נשללת האפשרות של פיגוע טרור. עם זאת, חשוב לציין כי אף אדם אינו טרוריסט רק כי הוא התאסלם, וההתאסלמות אינה סימן אוטומטי להקצנה".