שר האנרגיה, יובל שטייניץ
שר האנרגיה, יובל שטייניץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בירך הבוקר (ראשון) בראיון לרשת ב' על החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגת מהרעיון של קיום פריימריז בזק להנהגת הליכוד.

"הליכוד היא מפלגה סופר אנרגטית כי זו בעצם המפלגה הגדולה היחידה בישראל שיש בה דמוקרטיה פנימית", עקץ שטייניץ את יריבי הליכוד, אך הדגיש, "לצד הברכות על האנרגיות אני מאוד שמח על ההחלטה של ראש הממשלה להימנע מהפריימריז המיותרים כי אין ערעור על מנהיגותו של נתניהו"

שטייניץ ציין כי איננו יודע מי היה זה שהעלה את הרעיון לערוך פריימריז בליכוד והוסיף, "נתניהו זכה ברוב עצום בפריימריז הקודמים, בבחירות האחרונות כמחצית מאזרחי המדינה הצביעו לו לראשות הממשלה או דרך הצבעה ישירה לליכוד או דרך הצבעה למפלגות שהודיעו מראש שנתניהו הוא ראש הממשלה מבחינתם, לכן טוב עשה נתניהו שביטל את זה".

על השאלה מה יהיה בישיבת המרכז המתוכננת השיב השר שטייניץ, "יהיה בה נאום מדיני-ביטחוני של רה"מ, תהיה הבעת תמיכה גורפת בראש הממשלה ואולי נסיים את הספין המכוער הזה של מרד בליכוד. אחרי שמחצית מאזרחי ישראל בחרו בנתניהו, אנחנו נשים מישהו אחר?".

שר האנרגיה ציין כי להערכתו שתי המילים שצייץ ח"כ גדעון סער, "אני מוכן", לא היו הסיבה שבגללה החליט נתניהו לסגת מהרעיון של התמודדות פנימית בליכוד, "אני לא חושב שזו היתה הסיבה. הוא אמר מראש שהוא רק שוקל את הדבר הזה".

"אני וגם שרים אחרים טענו שזה אבסורד", הסביר שטייניץ, "בעצם כחול לבן כל הזמן מדברים ומפמפמים על מרד בליכוד ועכשיו יצטייר כאילו אנחנו עושים הליך דמוקרטי בהשפעת כחול לבן ששם אפילו אין גרם של דמוקרטיה. הקודקודים ממנים את כולם וגם את עצמם".

כאמור, אמש התברר באופן סופי כי ראש הממשלה נתניהו וסביבתו נסוגו סופית מהרעיון לקיים פריימריז מהירים להנהגת הליכוד.

במקום פריימריז החליטו נתניהו ואנשיו לכנס את מרכז הליכוד על מנת לקבוע שנתניהו יהיה המועמד היחיד מטעמה לראשות הממשלה, לכל אורך כהונת הכנסת שהושבעה ביום חמישי האחרון. לפי הודעת הליכוד, מרכז המפלגה יכונס ביום חמישי בשבוע הבא על מנת לאשר את ההחלטה הזו.

ההחלטה המוצעת תקבע גם שהליכוד יהיה שותף אך ורק לממשלה שנתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה של הכנסת ה-22 במסגרת רוטציה.