אפשר להתחדש רק מתוך העמקת שורשים באדמה
אפשר להתחדש רק מתוך העמקת שורשים באדמהצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח הערב (ראשון) את חוג התנ"ך ה-27 של מיזם 929, המציע קריאה קבועה בתנ"ך מזווית חברתית ישראלית.

המפגש שהתקיים עסק בנושא "חדש ימינו כקדם - האמונה בהתחדשות אישית ולאומית".

באירוע השתתפו הרב בני לאו מראשי מיזם 929, הסופר אלי עמיר, הסופרת אמונה אלון ונציגי עמותת "אור למשפחות שכולות".

בדבריו התייחס הנשיא לפסוק, "השיבנו ה' אליך ונשובה חדש ימינו כקדם" (איכה ה', כ"א) ואמר כי "זהו פסוק רווי תקווה ואמונה ביכולת שלנו לשוב ולהתחדש כפרטים וכעם. אבל רק לכאורה. יופיו של הפסוק הזה הוא בתנועה שלו רצוא ושוב".

עוד אמר ריבלין: "מה פירוש לחדש כקדם? איך אפשר להתחדש כך, כשחוזרים אחורנית? התשובה לדעתי היא שרק כך אפשר להתחדש. רק מתוך העמקת שורשים באדמה. רק מתוך האחיזה האיתנה, אפשר לבנות בניין חדש. בלי ה'קדם' אין סיכוי לחדש וזה נכון במישור הפרטי ובמישור הלאומי גם יחד. כפי שהחידוש, הוא 'כקדם' גם סודה של התשובה, הוא ביכולת שלנו, אלא לשוב. לחזור. לגעת ביסודות. להאמין שהתמימות אפשרית".

בסיום דבריו אמר הנשיא: "בפתח השנה הזו אנחנו חווים יחד רוחות של שינוי גם בשדה הלאומי. אחרי שתי מערכות של בחירות מתישות וקשות, נראה שימים חדשים באים עלינו, וגם אם עדיין לא ידוע מה הם מביאים איתם אנחנו כבר רואים ומנחשים את השינוי, ואת התנועה. מה שהיה ככל הנראה לא יהיה.

''נכון, לא הכל מושלם ויש לא מעט עיוותים וקשיים המחייבים תיקון. אבל ברגעי משבר ותנועה, עלינו לזכור כי היסודות קיימים, ואיתנים, ועליהם, רק עליהם, אנחנו נבנה את הבניין מחדש. שנה טובה וגמר חתימה טובה לכולכם".