ארדואן
ארדואןצילום: רויטרס

שר החוץ ישראל כ"ץ הסביר הבוקר (שני) בראיון לרשת ב' את החלטתו להנחות על הכנת תכנית מקיפה לבלימת הפעילות הטורקית בירושלים.

"יש פעילות טורקית מאוד חתרנית שמובילה לאלימות, יש צורך לבלום את הפעילות של ארדואן בירושלים", הסביר השר כ"ץ.

עם זאת ציין כ"ץ כי היחסים עם ארדואן לא צריכים להוביל לניתוק היחסים בין המדינות, "הוא איש אידאולוגי ויריב קשה, אך יחד עם זאת יש יחסי מסחר עם טורקיה. כל עוד זה תלוי בנו – לא ננתק קשרים עם כל מדינה שיש לנו ויכוח אתה".

כאמור, הבוקר דווח בעיתון ישראל היום כי שר החוץ ישראל כ"ץ הורה לאחרונה להנהלת משרדו להכין תכנית מקיפה לעצירת פעילות ממשלת טורקיה בירושלים.

על פי הנחייתו, גיבשו במשרד שורה של צעדים שנועדו להביא להפסקת פעילות ההסתה והחתרנות של טורקיה במזרח ירושלים.

המהלך נועד גם להגן על מעמדה של ירדן מפני טורקיה. כ"ץ מתכוון להציג את התוכנית בקרוב בפני רה"מ בנימין נתניהו במטרה שיאשר את יישומה.

בשל הרגישות הרבה של התוכנית, שהוצאתה לפועל תביא קרוב לוודאי לעימות ישיר עם טורקיה, היא צפויה גם להיות נדונה בקבינט. עוד אומרים בלשכת כץ כי מאחר שמדובר בסוגיה ביטחונית, אין מניעה שממשלת מעבר תבצע אותה.

סוגיית ההשפעה הטורקית בקרב האוכלוסייה הערבית בירושלים מטרידה את גורמי הביטחון והמדיניות כבר כמה שנים. על פי המידעים שהצטברו, וכפי שפורסם כבר בעבר בעיתון, נשיא טורקיה קונה השפעה ושליטה על אתרים ואישים במזרח ירושלים, באמצעות מימון שהוא מעביר לגופים שונים.