שטיחים
שטיחיםצילום: pixabay

יש אנשים שמאוד אוהבים שטיחים ויש כאלה שסולדים מהמוצר הזה. לכל אחד מהצדדים יש את הסיבות הטובות משלו. אלו שאוהבים את השטיחים, אוהבים את התחושה שהשטיח מעניק להם לבית, את החמימות, את הרוך, את התחושה הביתית והנעימה. הם נהנים ממראה יותר יוקרתי ומהודר של הבית ומאיכות חיים אחרת לגמרי. כמו רצפה שהיא לא קרה הודות לריפוד של השטיח, רצפה שסופגת את הרעשים ואת הקולות ובקיצור, חיים מסוג שונה לגמרי ביחס לרצפת האבן הקרה, הקשה והמנוכרת.

מנגד, אלו שלא כל כך אוהבים את השטיחים בלשון המעטה או אפילו סולדים ממנה ואינם מוכנים לשמוע על שטיחים לבית, טוענים כי השטיח מקום מרבץ לאבק כולל לכל הרעות החולות שהאבק מביא אתו. אם זה קרדית אבק הבית הידוע ומוכר כל כך ואם זה כל תופעות הלוואי שהאבק משרה אתו בכל מקום. כמו מחלות בדרכי הנשימה, אסתמה וכדומה.
מלבד זאת, השטיח נראה להם כמוצר לא ממש אסתטי כי אין דרך יסודית לנקות את השטיח על בסיס קבוע. מובן שאפשר לשאוב את האבק שהצטבר על השטיח ואף לפנות אל חברה מקצועית על מנת שזו תטפל בשטיח. אך בכל זאת, השטיח אינו זוכה לטיפול ולניקיון ברמה גבוהה כמו הרצפה, על כן מומלץ לבחור חברה לניקוי שטיחים מקצועית ואיכותית. את הרצפה אפשר לשטוף עם כמויות של מים, לשפשף, לקרצף, ולוודא כי אכן היא נקייה לחלוטין. השטיח לעומת זאת, עשוי אולי לעיתים לעשות רושם נקי וחדש, אך למעשה כבר טבועים בין הסיבים כתמים שונים ולכלוך רב שמסתתר בתוכה.

שטיח במטבח זה סיפור אחר

מעניין לגלות כי בכל מה שקשור לשטיח במטבח, הגישה היא שונה לחלוטין בקרב שני הצדדים. בעוד ששאר השטיחים ברחבי הבית זהו בהחלט נושא השנוי במחלוקת ומה שמכריע זה עניין של טעם, הרי שבמטבח, השטיח הוא הרבה יותר מתבקש והוא מתקבל בטבעיות רבה בקרב כולם כמעט.
כי המטבח, כאשר הוא ללא שטיח, הופך להיות מוזנח, הוא מתלכלך מאוד, הוא ממש לא מצליח להישמר נקי אפילו לא לפרק זמן קצר. הכיור, המים, הכנת האוכל והארוחות על כל מה שכרוך בכך, כל הפעילות במטבח משפיעה מאוד על המראה של המטבח וכתוצאה מכך הוא הופך להיות מלוכלך מאוד. השטיח מציל את המצב. הוא סופג את טיפות המים, הוא סופג גם את הטפטופים ואת הלכלוך שבאופן טבעי נוזל, נשפך, זולג במהלך תהליכי הבישול כך שאפשר לומר שהשטיח במטבח בהחלט תורם למראה הנקי והנעים של המטח.

מנקים את השטיח

ברור כי השטיח במטבח דורש טיפוח וניקיון וללא שנעשה זאת הוא יהפוך למוצר דוחה, לפריט במראה לא נעים ולמעשה לא תהיה כל התרומה המשמעותית עליה דברנו עד כה. כאן אנחנו מגיעים לסוגייה של בחירת השטיח המתאים למטבח, זה שיענה על כל הצרכים שאנחנו למעשה צריכים אך גם יהיה קל לשימור, לטיפוח ותחזוקה הולמת.

בוחרים את השטיח הנכון

היות ולשטיח צפויים כמה וכמה הרפתקאות במטבח, חשוב לבחור בשטיח שהוא קל לניקוי. ישנם שטיחים אותם אפשר בקלות להכניס אל מכונת הכביסה ולהוציא אותם כעבור שעה קלה כאשר הם נקיים לגמרי.
כדאי לבחור שטיח בגוונים כהים שלא יבליטו בצורה מוגזמת כל כתם. אנחנו רוצים שהמטבח יישאר או לפחות ייראה נקי. שטיח בהיר ממש לא יעניק את המראה הרצוי במטבח בו מבשלים, אוכלים, שותים וכו'.
חשוב לבחור בשטיח פרקטי ולא מידי יוקרתי על מנת שהוא יתאים לאופי המטבח ולשימוש העתידי בו.