אבי בניהו
אבי בניהוצילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מפקד גלי צה"ל לשעבר, אבי בניהו, סיפר הבוקר (שני) על מקרה שבו לא מילא הנחייה שקיבל מהרמטכ"ל בנוגע לשידורי התחנה הצבאית.

"פעם כמפקד גל"צ, קבלתי הוראה כתובה מהרמטכ"ל להנחות לומר יהודה ושומרון במקום שטחים", סיפר בניהו בציוץ.

"השבתי לו שקודם ישנה את השם של מתפ"ש (מתאם הפעולות בשטחים) ואת מה שהיה פעם 'פורום שטחים שבועי' ואח"כ יבוא אלי וינחה גם שנקרא לחוצה שומרון בשמו 'דרך חיים' ע"ש חיים לנדאו ז"ל. לא חזר אלי עד היום", הוסיף בניהו.

בניהו הגיב מוקדם בטוויטר לציוצו של עורך מקור ראשון חגי סגל, שסנט באנשי התקשורת מהשמאל שתוקפים את התנהלות התחנה הצבאית כיום.

בציוצו טען סגל כי "עד שלהי המאה ה-20 לא שידר בגלץ מגיש אקטואליה אחד שלא תמך בשלום תמורת שטחים. כולם היו חילונים. היום יש בתחנה כמה שדרים שחושבים אחרת ואפילו חובש כיפה אחד או שניים, והתמורה הדמוגרפית המסוימת הזאת מערערת את שלוות הנפש של שליטי התקשורת הישראלית בדימוס".

בתגובה לדברים צייץ בניהו, "למה להטעות? שנזכר יחד ב'כיפות' לפני 15 שנה בתקופתי? קדימה: ר׳ החדשות גולדברג- מרכז הרב, צביקה ברוט, סיוון רהב, ישי הולנדר, עקיבא נוביק, עמית סגל, מיכל גולד, אורי ז״ל, אריאלי ונוספים".

"אפילו כשהרמטכ"ל דאז נתן לי פקודה 'להדיח עד הערב' כתב צעיר שכינה ההתנתקות כ'עקירה' - הוא נדחה", הוסיף בניהו כשהוא רומז להנחיית הרמטכ"ל להדיח את בנו של חגי סגל, עמית, משידור בגלי צה"ל, הנחייה שגם היא לא בוצעה על ידי בניהו.