ראשי ימינה
ראשי ימינהצילום: פלאש 90

למרות שמכתב הבקשה לפיצול הסיעה נחתם עוד לפני הבחירות ולמרות שהכנסת ה-22 התכנסה כבר בשבוע שעבר, המהלך לפיצול סיעת "ימינה" טרם יצא לפועל.

אתמול (ראשון) אמורה היתה להתכנס הוועדה המסדרת של הכנסת על מנת לדון בפיצול ימינה לשתי סיעות. סיעת הימין החדש (שקד, בנט ומתן כהנא) וסיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי (פרץ, סמוטריץ', יוגב וסופר). אולם, במהלך הבוקר נמסר על דחיית הדיון בבקשה למועד בלתי ידוע, לכאורה מסיבות טכניות.

באופן רשמי נמסר כי העילה לדחיית הדיון היתה שירות מילואים של ח"כ מתן כהנא מהימין החדש ודיון דחוף בקבינט אליו נקרא שר החינוך הרב רפי פרץ.

אולם, גורמים ברשימה טוענים כי הרקע לדחיית הדיון, וכן לעובדה שעד כה גם לא נקבע מועד חדש לקיומו, היא עימות פנימי בנוגע לעצם הפיצול.

הדוחפים לקיום הפיצול, בטענה של קיום הבטחותיהם לבוחרים, הם יו"ר הבית היהודי השר הרב רפי פרץ ויו"ר הימין החדש ח"כ נפתלי בנט. מנגד, יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ימינה איילת שקד מתנגדים למהלך של פיצול הסיעה לשתי סיעות.

פרץ ובנט טענו בימים האחרונים כי הפיצול מחויב המציאות ומהווה מילוי של ההבטחה לבוחרים לפני הבחירות, ולכן אין מקום לדחות את המהלך. זאת בעוד שקד וסמוטריץ' סבורים כי לטובת העבודה המשותפת, ובוודאי כל עוד עתידה של הכנסת ה-22 איננו ברור, אין מקום להזדרז ולהשלים את מהלך הפיצול בין הסיעות.

גם ח"כ מוטי יוגב הביע הסתייגות מהמהלך. בראיון אתמול אמר יוגב, "כואב לי מאוד לראות את הציונות הדתית נקרעת". כמו כן קבע יוגב, "לאף צד ב'ימינה' אין אפשרות לעבור לבדו אחוז חסימה".

לנוכח אי ההסכמה עדיין לא ברור האם ומתי תתכנס הוועדה המסדרת בנושא, אולם כבר כעת ברור שהדבר לא יקרה לפני יום הכיפורים.