בועז העצני
בועז העצניצילום: גרשון אלינסון

ארגון 'עד כאן' חשף כי ראאד אלהדאר, מחבל משוחרר שישב בכלא הישראלי על הרכבת מטען חבלה והיום הוא בכיר בארגון הביטחון המסכל, משמש כבכיר בארגון זכויות אדם ישראלי שמאלני 'לוחמים לשלום', שמהותו היא "לוחמים משני הצדדים" שהחליטו להניח את הנשק, לנטוש את האלימות ולחתור לשלום. אגב, גם הרוצח הבכיר של רנה שנרב ז"ל היה פעיל בארגון "זכויות אדם".

הביטחון המסכל הוא ארגון הביון והדיכוי הרשמי של הרשות הפלשתינית המבוסס על התשתית הרצחנית של הפת"ח, ארגון העינויים והדיכוי – קודם כול של ערביי יו"ש. זה הארגון שאחראי בין היתר על עינוים והוצאתם להורג של מי שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל ובמכירת קרקעות ליהודים. מפקד בארגון הזה אינו אדם שחזר בתשובה, ואין דבר מרוחק יותר בינו ובין המושג זכויות אדם.

סא"ל תולי פלינט, חבר ב'לוחמים לשלום', היתמם בריאיון בגלי ישראל כי לא עשה שום דבר בלתי חוקי, והוא עצמו עדיין משרת במילואים, כך שלטעמו קיימת סימטריה בינו ובין אלהדאר, ובין צה"ל לביטחון המסכל, שאף משתפים פעולה ביניהם. הבעיה היא שחוקית וטכנית הוא צודק, ומוסרית הוא מפלצת, כי מעשה הנבלה של השוואת צה"ל למחבלים במדים הוא פועל יוצא בלתי נמנע של הסכמי אוסלו.

הטירוף של מצב שבו מחבל הוא חלק מארגון זכויות אדם ישראלי, אינו חושף רק את הזיוף של טענת זכויות האדם, אלא גם את טירוף המערכות ואת החורבן המוסרי של ההסכם שהגדיר מחבלים כפרטנרים לגיטימיים, את התביעה הפלשתינית שהומצאה כדי לרשת את הארץ מהעם היהודי ככלי להשמדת ישראל, כבת קיום לצד הקורבן שלה, ישראל.

החטא הכי גדול של אוסלו הוא הלגיטימציה למתועבים שבין ההולכים על שניים, לנאצים של ימינו, שותפיהם הפעילים של הנאצים המקוריים, לארגון שרצח הכי הרבה יהודים מאז היטלר. לגיטימציה שהעניקה פרס נובל לשלום למנהיג ארגון טרור.

כל עוד קיימת רשות פלשתינית, כל עוד אש"ף הוא פרטנר, כל עוד נציגיו חיים בארץ, כל עוד הסכמי אוסלו אינם מושמדים ונשללים על ידי ישראל, כל עוד ישראל אינה בכלל בכיוון של ביצוע פעולת דה-נאציפיקציה, שהיא השמדה וביעור כל זכר לתנועה הלאומית והטרוריסטית הפלשתינית, כפי שעשו בעלות הברית בגרמניה אחרי הניצחון, כל עוד כל אנשיהם אינם מועמדים לדין, סמליהם אינם נמחקים, ספרי הלימוד שלהם, השלטים והשמות של המחבלים והשהידים אינם מושמדים, אז אין אבחנה בין טוב לרע, בין חיובי לשלילי, בין אמת לשקר, בין נקי למלוכלך, בין "תרצח" ל"לא תרצח".

מדינת ישראל שנלחמת בטרור ובה בעת משתפת איתו פעולה, נמצאת עדיין עמוק במסלול שיתוף פעולה, עידוד, מימון וחיזוק רוצחי אזרחיה ומבקשי נפשה.