סופית: סיעת "ימינה" התפצלה

הוועדה המסדרת של הכנסת ה-22 אישרה הבוקר (חמישי) פה אחד את פיצול סיעת ימינה לשתי סיעות, בעקבות בקשתן המוסכמת של המפלגות המרכיבות אותה.

הימין החדש בראשות ח"כ נפתלי בנט, שבה יכהנו גם איילת שקד ומתן כהנא; וסיעה מאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שבה יכהנו השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', וח"כים מוטי יוגב ואופיר סופר.

בימים אלו בוחנים באיחוד הלאומי ובבית היהודי אפשרות להתאחד למפלגה אחת אולם המהלך לא צפוי לצאת לפועל לפני סיום עבודתה של המועצה הציבורית שהוקמה לאחרונה בבית היהודי.

הפיצול אושר לאחר שורה של דחיות, ולמרות שחלק מבכירי ימינה התנגדו למהלך הפיצול. אולם, בעקבות ההסכם בין המפלגות לפני הבחירות בוצע לבסוף הפיצול.

במהלך הדיון בוועדה המסדרת, שארך פחות משלוש דקות, אמר ח"כ מתן כהנא מהימין החדש, "כמו שהבטחנו לבוחרים שלנו, אנחנו מבקשים להתפצל ולהפוך את הסיעות שלנו לסיעות נפרדות".

לאחר בקשתו של כהנא הציגה היועצת המשפטית של הוועדה את הרקע המשפטי לבקשה ואת ההסכם שנחתם בין המפלגות שהופך את הצבעת הועדה המסדרת לפורמלית בעיקרה.

לאחר מכן אמר ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי כי הוא מקווה שלפחות הסיעה של הבית היהודי והאיחוד הלאומי יתאחדו למפלגה אחת. נזכיר כי בתחילת השבוע אמורה היתה להתכנס הוועדה המסדרת על מנת לאשר את הפיצול, אולם בעקבות דיון בקבינט ושירות מילואים של ח"כ כהנא בוטל הדיון.