גלעד ארדן
גלעד ארדןצילום: Flash90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס למאבק למיגור האלימות במגזר הערבי, על רקע שיירת המחאה שיצאה הבוקר (חמישי) לכיוון בית ראש הממשלה בירושלים.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר ארדן: "היה ויכוח עם צמרת המשטרה על תגבור כוחות במגזר הערבי, אני דחפתי לזה, המשטרה ואלשיך התנגדו".

''הייתה לי מחלוקת עם המפכ"ל הקודם ועדיין קיימת מחלוקת על כך שאני הייתי רוצה לראות למרות הקיצוצים הרבה יותר שוטרים מועברים מתחנות קיימות לשרת ביישובים הערביים כמעין תוכנית חירום", סיפר ארדן.

בנוגע לטענות שמפנים נגדו חברי הכנסת הערבים השיב ארדן: "אני לא חושב שמישהו יכול להטיף לי אחרי שבארבע השנים האחרונות כל הגידול בתקציב למשרד לביטחון פנים הלך בהשקעה לטובת הקמת תחנות משטרה והקצאות שוטרים שלא היו מעולם ביישובים ערביים, ולכן את הכוונות שלי שהן אמתיות אני לא צריך להוכיח".

עם זאת, ארדן אמר כי "נכון שממשלות ישראל הן האחראיות המרכזיות על כך שהייתה בעיה קשה ומחסור באכיפה ולא קמו תחנות משטרה בתוך יישובים ערביים אבל כש-95% מאירועי הירי הלא חוקי בישראל הם במגזר הערבי אז כמובן שצריך לדבר גם על תופעות חברתיות שצריך להילחם בהן יחד".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה שמשתתף בשיירת המחאה, אמר לרשת ב': "במידה והמשטרה רוצה - יש לה את כל הכלים והיא כן יכולה. כשנהרג יהודי על ידי ערבי אז סגרו את השכונות והצליחו להגיע לנאשם".

עודה סיפר כי המפגינים, והוא ביניהם, חוסמים את כביש 6: "אין ספק שאנחנו לא רוצים להפריע לאוכלוסייה, רוצים שיצטרפו אלינו למאבק, אבל זו זעקה שכל אזרח חייב להרגיש בה, אנחנו חיים בצל של פשע מאורגן ואנחנו לא יכולים להשלים עם זה".

עוד הבהיר כי הפגישה בין ראשי הרשימה המשותפת לבין ארדן אכן תתקיים בהמשך היום, "למרות ההצהרה הגזענית שלו מלפני ארבעה ימים". עודה הוסיף כי "מי שלא רוצה את הפגישה במשך ארבע שנים זה השר ארדן. במידה והמשטרה רוצה - יש לה את כל הכלים והיא כן יכולה. אנחנו צעקנו מתחת לכל עץ רענן, אמרנו - תיכנסו ליישובים הערביים, תכסחו את ראשי כנופיות הפשע".