נרצחי הפיגוע בברקן
נרצחי הפיגוע בברקןפייסבוק

שופטי בג"ץ דחו היום (חמישי) את עתירתו של אמג'ד נעאולה, אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בברקן ורצח את זיו חג'בי הי"ד וקים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד.

האח עתר נגד פסק דינו של בית המשפט הצבאי לערעורים, אשר הרשיע אותו בעבירה של אי מניעת הרצח, בעקבות ערעור שהגישה הפרקליטות הצבאית בעניין, והחמיר את עונשו משנת מאסר אחת לשתי שנות מאסר.

השופטים, יצחק עמית, דוד מינץ ואלכס שטיין דחו את ערעורו, וכן את בקשתו לצו ביניים שימנע את המשך ריצוי המאסר שנגזר עליו החל ממחר.

בפסק הדין ציין השופט עמית, "כפי שהוסבר בפסיקה לא אחת, המחוקק לא קבע ערכאת ערעור שלישית על פסקי דין והחלטות של בתי המשפט הצבאיים באזור יהודה והשומרון. בית משפט זה אינו משמש אפוא כערכאת ערעור על פסקי הדין של בית המשפט הצבאי לערעורים, והתערבותו שמורה למקרים שבהם נתגלו פגמים ממשיים מסוג חריגה מסמכות, פגיעה בכללי הצדק הטבעי, סטייה מהוראות החוק וכן במקרים חריגים אחרים המצדיקים הענקת סעד מן הצדק".

בעקבות כך ציין השופט, "לאחר עיון בפסק דינו של בית המשפט הצבאי, בפסק דינו של בית המשפט הצבאי לערעורים ובכתב העתירה על נספחיו, לא שוכנעתי כי המקרה דנן נמנה על מקרים אלו, וחרף ניסיונו של העותר לעטות על טענותיו אצטלה של 'פגיעה בכלל הצדק הטבעי' ו'סטייה קיצונית ממתחם הסבירות', מרבית טענותיו הן במהותן טענות ערעוריות".

בהמשך דחה השופט עמית גם את טענותיו הספציפיות של אחי המחבל, וציין הגנתו לא נפגעה וכי בית המשפט הצבאי לערעורים התייחס לכל טענותיו, אף שדחה אותן.