אהוד אולמרט
אהוד אולמרטPhoto by Ben Dori/Flash90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מעורב בניסיון לנתק את המפלגות החרדיות מהליכוד ולחבר אותן לכחול לבן, כך פרסם היום (ה') בחשבון הטוויטר שלו הפרשן ויועץ התקשורת מני גרא-שוורץ.

בשיחה עם ערוץ 7 מסביר גרא-שוורץ את המהלך של אולמרט. "אין ספק שהוא לא היחיד שמנסה לבחוש בקלחת ואינני יודע אם הוא פועל בשליחות של מישהו. לאולמרט יש קשר טוב עם המפלגות החרדיות והוא מנסה בתקופה הזו לתת להן להבין שאולי זה הזמן לשקול את האפשרות להיפרד מנתניהו ולחבור לבני גנץ. הוא מציע הצעות, רומז רמיזות ואומר דברים לנציגים החרדיים, עד כה ללא הועיל".

לדבריו, במפלגות החרדיות מתכוונים לשמור אמונים לנתניהו. "הדעה הרווחת בקרב הבכירים החרדיים היא שהבלוק יציב וקיים ושאם מישהו ינסה לפרק את הבלוק זה יוביל רק לבחירות".

גרא-שוורץ מעריך שאין אפשרות ריאלית לייצר ממשלה שבה יהיו שותפים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

"יש מספר בעיות מהותיות בעניין של ליברמן והעיקרית שבהן היא האיבה שנוצרה בין דרעי לבינו - שני החברים הפכו להיות אויבים והפעם זה אמיתי. לליברמן יש טענות קשות על דרעי ברמה האישית, אבל מי שראה את הדברים שהוא אמר עליו בימים האחרונים מבין שיש שם נתק משמעותי".

מני גרא שוורץ
מני גרא שוורץצילום: ערוץ 7

"במתווה של ליברמן, היה בצד החרדי מי שראה שיש בו למעשה ירידה מהעץ כי ליברמן לא מציב תנאי בלתי עביר למפלגות החרדיות. שכיבכול ליברמן בעצם אומר, תנו לנו להעביר את חוק הגיוס ואז תיכנסו לקואליציה. במקרה של ליברמן ודרעי העניין האישי מהותי ועמוק, לא משהו שאפשר לפתור בן רגע או להתפשר עליו. האופציה שהחרדים ישבו עם ליברמן נראית חלשה יותר מאשר אפשרות שהם ישבו עם לפיד", הוא מוסיף.

עם זאת, לדעתו ש"ס ויהדות התורה שואפות להיות בכל ממשלה שתקום. "למפלגות החרדיות חשוב מאוד להיות חלק מהקואליציה. הן מבינות היטב את כוח השפעתן מבפנים וזוכרות היטב את השנים שהיו באופוזיציה וגרמו לקושי משמעותי לציבור החרדי. הרצון להיות בממשלה אמיתי ומשמעותי והם יעשו הכל בשביל לעשות את זה, אבל עם זאת - לא בכל מחיר".