הפגישה, היום
הפגישה, היוםצילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, הרב רפי פרץ, ומנכ''ל משרדו שמואל אבואב נפגשו היום (חמישי) עם מנהלים ומנהלות מהמגזר הערבי על רקע המחאה במגזר נגד האלימות הגואה.

"הייתה פגישה מאוד חשובה", סיפר פרץ. ''ראיתי מנהלים ומנהלות עם ברק בעיניים, עם נכונות והירתמות לחולל שינוי. המנהלים והמנהלות הם פשוט שליחים אמיתיים. הם לפעמים צריכים לחיות נגד הזרם.

''חינוך לילדים בסיכון, פיתוח תכניות חינוכיות, איך מתמודדים עם ילדים למשפחות פשע, שאלת זהות והשייכות של תלמידים, פיתוח מקצועי, גיוס מורים איכותיים, הבית ספר הוא חלק מהמהלך לשיקום המגזר אך הוא לא היחידי, חוסן למורים של המגזר להתמודד עם המציאות המורכבת, חוסן נפשי לתלמידים הם רק חלק מהנושאים הרבים שנמצאים על סדר יומם ומטרידים אותם''.

לדברי הרב פרץ, ''בשנים האחרונות מדינת ישראל משקיעה רבות במגזר, אך בפועל אנו לא רואים שינוי. מקווה שהפגישה הזאת תוביל להיפוך מגמה. מבחינתי החינוך הוא הפתרון למשבר הזה, הוא הפתח לשינוי המתבקש.

''הייתה הבנה וקונצנזוס בחדר שאלימות היא מחוץ לתחום, דלתנו פתוחה לכל בקשה ועזרה, אבל לא נקבל את המציאות האלימה המתחוללת היום והם חלק בלתי נפרד מהגורמים שיכולים לסייע להפחית את רף האלימות''.

שר החינוך הבהיר למנהלים: ''המשרד כאן לסייע בכל דבר, ובכל עניין. המורים והמנהלים יקבלו גיבוי מלא לטובת השינוי המתבקש. בסיום המפגש עדכנתי אותם כי מיד לאחר החג אצא לסיורים בבתי הספר המגזר על מנת לראות מקרוב את הדברים הטובים וגם הנושאים שזקוקים לעזרה''.