יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק הרצוג
יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק הרצוגצילום: TPS

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, שיגר אחר הצהריים (חמישי) אגרת חירום דחופה לשגרירי מדינות אירופה המוצבים בישראל בדרישה מראשי מדינתם לתגבר את האבטחה סביב המוסדות היהודיים במדינות אירופה לקראת חג הסוכות.

האגרת נשלחה על רקע הפיגוע שאירע אתמול בפתח בית הכנסת בעיר האלה בגרמניה ופיגועים קודמים שהתרחשו על אדמת אירופה בשנים האחרונות.

"עלי להביע בפניך את דאגתי העמוקה מול הגידול חסר התקדים באלימות על רקע אנטישמי, בפרט לאחר ההתקפה הרצחנית על בית הכנסת בהאלה, גרמניה. וכמובן לאחר התקפות רצחניות קודמות נגד יהודים בטולוז, בפריז ובבריסל", כתב הרצוג והוסיף כי "הפיגוע הנוכחי נגד בית הכנסת בהאלה, במהלך היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי, חייב להפעיל אזעקה רמה ברחבי אירופה''.

הרצוג קרא לתגבר את האבטחה על המוסדות היהודיים על אדמת אירופה: "אני קורא לך, בכבוד הראוי, לוודא שהאבטחה של בתי הכנסת והמוסדות היהודיים תקבל עדיפות גבוהה, במיוחד במהלך חג הסוכות הקרוב, שבו צפויים יהודים רבים להתכנס בבתי כנסת ובמוסדות קהילתיים לאורך כל שבוע החג''.

הרצוג דרש מראשי המדינות לפעול באופן חקיקתי וחינוכי נגד האנטישמיות: "כמו כן אני מבקש, שתעשו את כל המאמצים האפשריים כדי להאבק ביעילות באנטישמיות באמצעות חקיקה, אכיפה וחינוך. אנחנו מצויים בשעת חירום מובהקת וממשית בעניינים אלה, ואין לחסוך במאמצים על מנת לחסום ולחסל את האנטישמיות האלימה בכל מקום שבו היא מרימה את ראשה''.