זהבי. לא מפסיק לכבוש.
זהבי. לא מפסיק לכבוש.צילום: פלאש 90

ככה לא בונים נבחרת מצליחה. את המושג האלמותי "ככה לא בונים חומה" טבע יורם ארבל בשידור משחקה של נבחרת ישראל מול מקבילתה האוסטרלית ב-1989, 30 שנים עברו ונראה כי אין מדוייק מזה להסביר איך בונים נבחרת מצליחה - לא ככה.

לנבחרת שסופגת 14 שערים, כשרק לטביה האחרונה בבית עם 0 נקודות סופגת יותר ממנה, אין מקום בטורניר אירופי גדול. כמה פשוט ככה נכון. ככה לא בונים נבחרת.

הערב (חמישי) ספגה נבחרת ישראל בכדורגל עוד אחד מההפסדים הרגילים שלה בשנים האחרונות, אך כזה שהיה מאכזב במיוחד יותר מכולם.

היה זה במשחק שהיווה מעין ההזדמנות האחרונה של ישראל בכדי להישאר בתמונת המאבק על המקום השני המוביל לפלייאוף בבית ז', כשזו התארחה אצל מקבילתה האוסטרית.

לישראל על פניו היו את כל הכלים להצליח - המאמן אנדי הרצוג הוא גיבור באוסטריה וזכור עם שער מול ישראל עצמה, החלוצים הטובים שלה כבשו וכובשים בצרורות בליגה האוסטרית וההיסטוריה של הקבוצות הישראליות מול האוסטריות במפעלים השונים נוטה בבירור לטובת הכחולים-לבנים. וכל זה בלי לדבר במילה אחת על ערן זהבי, גדול שחקני ישראל ככל הנראה בכל הזמנים.

אך אותו אופי ישראלי שוב הופיע ושוב זה נגמר עם פספוס שכולו הפסד אחד גדול ומאכזב.

בפעם השלישית ברציפות הצליח מי אם לא ערן זהבי להעניק לנבחרת ישראל יתרון מפתיע מול אחת מיריבותיה על המקום השני בבית ז' של מוקדמות יורו 2020, ושוב זה נגמר עם מפח נפש גדול.

אחרי שהרשית מול צפון מקדוניה בדרך לתיקו 1:1 והפך מול סלובניה במשחק שהסתיים בהפסד צורם בתוצאה 2:3, שוב כבש זהבי שער אדיר כשהגדיל את מאזנו האישי בטורניר ל-10 שערים, אך השורה הסופית לא השתנה - ישראל ככל הנראה לא תהיה שוב בטורניר כדורגל אירופי גדול.

האוסטרים ניצלו הגנה חלשה של ישראל בכדי לכבוש שלושה שערים. זה התחיל עם שער מצמק כבר במחצית הראשונה, חמש דקות לסיומה והמשיך עם מחצית שניה בה לישראל לא היה כל סיכוי.

בסיום, 1:3 לאוסטריה שמנמיכה את הסיכויים של ישראל לקבל את הכרטיס האוטומטי לאליפות אירופה לקלוש עד בלתי אפשרי. אוהדי הנבחרת יכולים רק להתנחם בכך שזכו לראות את אחד מגדולי שחקני ישראל בכל הזמנים במו עיניהם כשזהבי עם 10 כיבושים הפך למלך שערי המוקדמות והשחקן ה-11 בתולדות מוקדמות היורו שמגיע לכמות שערים דו-ספרתית שכזו. כמה חבל שזה לא מספיק.

ישראל עם נקודה מארבעת המשחקים האחרונים, וכך אין סיכוי להגיע ליורו. ככה לא בונים נבחרת מצליחה.