טראמפ וארדואן. סנקציות על בכירים בממשל הטורקי
טראמפ וארדואן. סנקציות על בכירים בממשל הטורקיReuters

נשיא ארה"ב הברית דונלד טראמפ הודיע על הטלת עיצומים אישיים נגד בכירים במשטר הטורקי, בעקבות פלישת המדינה לצפון סוריה.

בנוסף הודיע טראמפ על העלאת מכס על ייצוא הפלדה למדינה והקפיא שיחות שחר על עסקאות בשווי מאה מיליון דולרים שהיו אמורות להיחתם עם הטורקים.

"אני מתכוון להוציא צו מנהלי המאשר להטיל סנקציות נגד נציגי ממשלת טורקיה וכל מי שתורם לפעולות בצפון מזרח סוריה. צו זה יאפשר לארצות הברית להטיל סנקציות נוספות רבות עוצמה על מי שעשוי להיות מעורב בהפרות חמורות של זכויות אדם, להכשיל הפסקת אש ולאיים על היציבות בסוריה", אמר טראמפ.

הוא ציין כי "מאז יומי הראשון בתפקיד, פעלתי ללא לאות לשמירה על ביטחונם וביטחונם של ארצות הברית ואזרחיה. המתקפה הצבאית של טורקיה מסכנת אזרחים ומאיימת על השלום, הביטחון והיציבות באזור".

מוקדם יותר הצטרפה איראן לביקורת הבינלאומית על הפעילות הטורקית נגד הכורדים בצפון סוריה. נשיא המדינה, חסן רוחאני, אמר כי הוא מצפה שהטורקים יפסיקו לאלתר את המבצע הצבאי בו פתחול בסוריה.

"אנחנו מבינים את החששות הביטחוניים של הטורקים, אבל דרך הפעילות שלהם היא כוחנית ואינה מקובלת. הבהרנו לנשיא ארדואן כי הדרך הנכונה להתמודד עם המצב היא פריסת כוחות של צבא בסוריה בגבול ולא התערבות בנעשה במדינה", דברי רוחאני.

נשיא טורקיה, ארדואן, לא נשאר חייב. "טורקיה תילחם בכל כוחה בכורדים בצפון סוריה ולא תקשיב לביקורת של גורמים חיצוניים. המהלך הזה יימשך עד שננצח בקרב הזה".

גם רוסיה מתחה ביקורת על ההתנהלות הטורקית. בכיר בקרמלין אמר כי הפעילות הצבאית של הטורקים בסוריה צריכה להיות הגיונית ומידתית, כלשונו.