חברת רפאל השלימה בשבועות האחרונים את מסירת המשלוח הראשון של מערכת ההגנה האקטיבית 'מעיל רוח' (TROPHY) עבור חטיבות טנקי האברמס של צבא היבשה האמריקני.

רפאל, יחד עם השותפות- חברת DRS וחברת אלתא הישראלית, מסרו לידי נציגי צבא היבשה של ארה"ב את המערכות בטקס חגיגי שנערך בצפון הארץ לפני כשבוע, בהשתתפות גורמים בכירים אמריקנים וישראלים.

לאונרדו DRS ורפאל סיפקו את המשלוח הראשון של מערכות מעיל רוח בהתאם להסכמים שנחתמו בשנת 2018 ובתחילת שנת 2019 בשווי כולל של כחצי מיליארד דולר. לפי ההסכמים הללו, צבא היבשה וכן הנייבי האמריקאי, יציידו את חטיבות השיריון שלהם ב'מעיל-רוח' - מערכת ההגנה האקטיבית היחידה בעולם שהוכחה בקרב.

רפאל, יחד עם השותפות העסקיות ובשיתוף הצבא האמריקני, פעלו רבות בכדי להתאים את מערכת-מעיל רוח לטנקים ולצרכים האמריקאים- זאת באמצעות תהליך שכלל פעולות הנדסה משותפות, אישורי בטיחות ואינטגרציה. כחלק מהחוזה, מעל ל-50% מייצור המכלולים של מערכת מעיל רוח מתבצע במספר מדינות בארה"ב, מה שתורם להגדלת שוק העבודה, הייצור, והרחבת ההזדמנויות בשוק האמריקני.

מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר-אבן: "רפאל גאה לספק את המשלוח הראשון של מערכת מעיל רוח ללוחמים האמריקנים, זאת תוך עמידה מלאה במסגרת הזמנים המאתגרת שהוקצבה לנו- מסגרת זמנים ששילבה תהליכי ייצור ואינטגרציה לצד ניסויים בתרחישים מאתגרים במיוחד. זהו סיפוק גדול לדעת שטכנולוגיה המפותחת בישראל לאורך שנים של השקעה, ניסויים ופעילות בשדה הקרב, תהווה תפקיד מהותי בהגנה על חיי חיילים אמריקנים, בדיוק כפי שהגנה על חיי חיילים ישראלים. מערכת 'מעיל-רוח' גרמה למהפכה בשדה הקרב המודרני, ושינתה את תפיסת משימות התמרון היבשתי".

וויליאם ג'יי לין, מנכ"ל ליאונרדו DRS: "אנו גאים לספק את מערכות ההגנה המתקדמות הראשונות עבור הטנקים שלנו, בכדי להעניק ללוחמים בחזית שכבה הכרחית של שרידות כנגד איומים קיימים ומתפתחים בשדה הקרב. השותפות שלנו בין לאונרדו DRS לרפאל פעלה ללא לאות בכדי להביא טכנולוגיה מוכחת קרב זו לצבא ארה"ב, תוך שיפור המערכת – זאת בכדי לענות על הצרכים והדרישות המחמירים של הלקוח".

מערכת 'מעיל רוח' - פרי פיתוח וייצור של רפאל, הוכחה פעמים רבות בשדה הקרב ומותקנת על מאות פלטפורמות לחימה קרקעיות בצה"ל, לרבות טנקי מרכבה סימן 3 ו-4 וכן על גבי נגמ"שי נמ"ר. משנת 2011 נרשמו למערכת מספר רב של יירוטים, לצד היעדר פגיעות לכוחות הלוחמים, לפלטפורמות ולמערכות השונות.

המערכת נבחנה ביותר מ-4,000 ניסויי שטח ולמעלה מ-500,000 שעות מבצעיות. בנוסף, המערכת נמצאת תחת חוזה לייצור אספקה של אלפי מערכות נוספות. מערכת מעיל רוח, היא מערכת ההגנה האקטיבית לרק"ם המבצעית היחידה בעולם.