כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהןצילום: פלאש 90

סערה התעוררה היום (שלישי) ברשתות החברתיות בעקבות אירוע בו דרשו פקחים ממשפחה דתית לפרק סוכה שהקימה בפארק הלאומי ברמת גן.

הפקחים הגיעו למקום ודרשו מבני המשפחה, שרצו לאכול במקום תוך קיום מצוות החג, לפרק את הסוכה בטענה שאין לה אישור בטיחות.

האירוע תועד והופץ באופן נרחב ברשתות החברתיות, כאשר התגובות והטענות לא אחרו מלהגיע. למגיבים הצטרף גם שר התקשורת לשעבר איוב קרא שמסר, "פינוי יהודים דתיים עם הסוכה מהסיבה של חוסר אישור בטיחות בפארק ברמת גן גובל בסוג של אנטישמיות".

"אין יותר יפה ומכובד מנופשים שמגיעים לפארק במיוחד בחג בכדי לשמוח ולקיים את מצוות החג לאכול בסוכה. אני פונה לעיריית רמת גן למנוע מקרים מבישים כאלה בעתיד", הוסיף קרא.

בעקבות המחאות הודיע ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כי הוא משנה את המדיניות בנוגע להצבת סוכות בפארק בימי החג.

בפוסט שפרסם בפייסבוק הגן שאמה הכהן תחילה על הפקחים וכתב, "פקחי הפארק הלאומי שהורו למבקרים לפרק סוכה פעלו לפי מדיניות רבת שנים לפיה בשל שיקולי סדר ובטיחות לא מאושרת הצבה או בניה של שום מבנה או אפילו אוהל ללא אישור יועץ בטיחות ופניה מראש".

עם זאת לדבריו, "לאחר שקילת הדברים על ידי בעקבות תושבים שנפגעו מהמראות בסרטון החלטתי להפעיל שיקול דעת ולהחריג את הצבת סוכות תקניות ותקינות במהלך חג הסוכות. מהיום ניתן יהיה להקים סוכה ובלבד שהפיקוח שוכנע שמדובר בסוכה תקנית ותקינה ללא אלמנטים מסוכנים הבולטים לעין".

בסיום הוסיף שאמה הכהן גם התנצלות, "למרות שהפקחים ביצעו את מלאכתם נאמנה ולא בטוח שבשום פארק אחר מותר הדבר, אנחנו מצרים ומתנצלים אם מי מהמעורבים או הצופים בסרטון נפגע. חג שמח".