חולון הערב, רק כמעט
חולון הערב, רק כמעטצילום: FIBA.BASKETBALL

לא אותה ליגה. את העונה הנוכחית פתחה הפועל חולון בסערה - עם שני ניצחונות רצופים בפתיחת עונת 2019/20 בליגת ווינר סל, זו המשיכה את פתיחות העונה הטובות שלה מהשנים האחרונות כשהיא נדבקת לצמרת הטבלה.

הערב (שלישי) חולון פתחה את עונתה השלישית ברציפות במפעל האירופי ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השלישי בחשיבותו באירופה כשזו אירחה את טלקום אנקרה הטורקית באולמה הביתי, היכל הטוטו שבחולון.

חופשת חול המועד והשעה הנוחה הביאה כמות גדולה של אוהדים שהשרו אווירה ססגונית ותומכת, וחולון לא הייתה רחוקה מלרשום כבר במחזור הפתיחה את הניצחון הראשון שלה בבית הקשה ביותר שיכולה הייתה לקבל במפעל, אך פספסה ברגע האמת.

למרות האווירה הביתית, הפתיחה הייתה שייכת לטורקים העדיפים על הנייר כשאלה פתחו במהרה פער דו-ספרתי. הסגולים מחולון שבעונה שעברה הצליחו להפוך לא פעם ולא פעמיים פיגור בבית לניצחון, חזרו במהלך הרבע השני למשחק ורגע לפני הפסקת המחצית המהפך הושלם כשאלה ירדו אליו עם יתרון נקודה בלבד - 43:44.

ברבע השלישי ניסו הטורקים להפוך את התוצאה אך החולונים לא איפשרו זאת בקלות ולרבע האחרון ירדו השתיים עם שיוויון 59:59.

ברבע האחרון היה זה דו-קרב של ממש. שלשות של הטורקים נענו בכאלה של הישראלים שהצליחו להגדיל את ההפרש ל-7 נקודות עם 70:77, שלוש דקות לסיום. או אז השתלטו הטורקים על הפרקט ועם ריצת 11:0 הצליחו להפוך את התוצאה. שלשה של אוחיון יצאה החוצה והטורקים הפייבוריטים יצאו עם הניצחון המיוחל והנחילו לחולון הפסד ראשון במפעל האירופי כבר במחזור הפתיחה בבית עם 82:79.

חולון נותרת עם המחמאות אך עם הפסד מאכזב מבחינתה ותחושת פספוס גדולה בפתיחת העונה האירופית. הפסד שיכול בהמשך לעלות לה ביוקר ואולי אף במחיר של הדחה מוקדמת מליגת האלופות.

קלעו להפועל חולון: מלאקי ריצ'רדסון 21 נקודות ו-6 ריבאונדים, לטאביוס וויליאמס 18 ו-8 ריבאונדים, מרכוס פוסטר 13 ו-6 ריבאונדים, עמית שמחון 11, יוגב אוחיון 8 ו-9 אסיסטים, טי ג'יי קליין 3 ו-5 ריבאונדים, שלומי הרוש 3, ריאן תומפסון 2.

בלטו באנקרה: טי ג'יי קמפבל 15 נקודות, קייל וויטלייר 13 נקודות ו-9 ריבאונדים, ניק ג'ונסון 13, מוסטפה פאל 13 ו-5 ריבאונדים, מוחמד באיגול 12 ו-8 ריבאונדים.