יהודה וקסמן
יהודה וקסמןצילום: Kobi Gideon / Flash90

25 שנים לאחר חטיפתו ורציחתו של נחשון וקסמן הי"ד, אביו יהודה מודאג מתחושת הפירוד בישראל ומספר על הגעגועים לבנו שלא נפסקים אפילו לרגע.

"הזמן לא עוזר. הפכתי לחלש יותר ולחולה. ההתמודדות יותר קשה", אמר האב השכול בראיון לחנן גרינווד בעיתון "ישראל היום" .

בחודש הבא יתקיים יום הזיכרון לרצח נחשון, על פי התאריך העברי, "נחשון היה בן 19, סמל התמימות. הוא רצה לשמור על מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, על המסורת העתיקה שלנו, ומצא את מותו בידי חוליית מחבלי חמאס. הוא לקח את הדברים כהווייתם, כמו שאמרו לו. הוא שירת בלבנון במשך חצי שנה, מול החיזבאללה, ונתן את העבודה הטובה ביותר שהוא יכול היה לעשות".

"בזמן שנחשון נחטף הגיעו אנשים רבים לכותל, מכל העדות, דתיים וחילונים, והתפללו להצלתו. הייתה אחדות מאוד גדולה בעם. זה מה שהייתי רוצה שהמנהיגים שלנו ילמדו מזה, שחייבים להתאחד כדי להקים ממשלה בזמן הקרוב, לזכור את התקופה של נחשון".

וקסמן מזכיר כי נחשון, "היה שבוי ויחידה של סיירת מטכ"ל יצאה להציל אותו בלי לשאול אם הוא שייך למפד"ל או למפלגה אחרת. הם היו מוכנים למסור את נפשם כדי להציל חייל ישראלי, ולא משנה מאיפה או למי הוא שייך. איכשהו, אחרי 25 שנה התופעה הזו, של ערבות הדדית ומסירות נפש, חייל אחד למען השני, נחלשה. אנחנו מפורדים, בסכנה גדולה לקיומנו בארץ".

האב השכול הסביר את הצורך באחדות בעם ישראל: "אנחנו נמצאים כל הזמן במלחמה, ואין לנו את הלוקסוס לחיות בפירוד כזה גדול. כולם צריכים לוותר כדי שנתאחד ונחזק את מקבלי ההחלטות. יש לנו אויבים מסביב שמחוזקים יותר, יש היום טילים מכוונים אלינו ואיראן רוצה להשמיד אותנו. דווקא בזמן כזה יש פירוד? נחשון סימל את התמימות".