שרה ב"ק
שרה ב"קצילום: יואב ברונר

מופע חדש שיעלה הערב (רביעי) בתיאטרון גבעתיים, מחבר בין הסיפורים והניגונים החסידיים לניגונים ולסיפורים של חכמי המזרח.

שרה ב"ק שתנחה את האירוע, סיפרה: "זאת פעם ראשונה שאנחנו עושים חיבורים בין שני העולמות והתהליך היה מרגש. פתאום ראינו כמה השפעה יש בין העולמות למשל - במוסיקה. כמה יש במשותף מבחינת התכנים, וכמובן שיש גם ייחודיות לכל אחד מהעולמות- החסידי והמזרחי.

''אנחנו מביאים את כל זה לערב שהכנו, שקודם כל הולך להיות מהנה ושמח כי בכל זאת - סוכות", הוסיפה ב''ק, העומדת בראש הפרוייקטים "זושא" ו-"חכימא" שעוסקים בהנגשת סיפורי חכמי העם היהודי.

על הבמה, יחד עם ב''ק, יהיו מי שערכו את האתרים לזושא וחכימא: ד"ר זאב קיציס וד"ר חזי כהן. שניהם בני קיבוץ מעלה גלבוע.

''היתה שנה שבה נסענו יחד פעם בשבוע והתחלנו לספר מעשיות זה לזה", משחזר כהן. ''זאביק סיפר לי מתחום המומחיות שלו- החסידות, ואני סיפרתי סיפורים שאני אספתי מבית אבא ומזקני הקהילה ופתאום הבנתי שאנחנו חייבים שעוד אנשים ישמעו ויהיו חלק מהחוויה. באופן כללי אני מרגיש שיש צמא גדול לעולם של תרבות שורשית בכלל ולתרבות המזרחית בפרט".

קיציס סיפר: "אנחנו מזמינים לסוכה אושפיזין - את האבות שלנו - כל אחד ואחד מהם בצבע שונה עם מסר שונה. והרעיון הוא שהם הופכים לחלק מאיתנו. אנחנו לא מספרים סיפורים שהיו פעם לאנשים רחוקים כלומר אנחנו כן, אבל הסיפורים האלה בעצם קורים לנו. בנקודת החיבור עם החיים שלנו- אז מתרחשים הדברים החשובים והמעניינים באמת".

המופע יתקיים הערב בשעה 20:00 במסגרת פסטיבל מספרי סיפורים בתיאטרון גבעתיים.