ריבלין בדימונה
ריבלין בדימונהצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (רביעי) בדימונה ונפגש עם ראש העירייה בני ביטון, חברי ומנהלי אגפים בעירייה.

הנשיא סייר בעיר יחד עם ראש העיר אשר סקר לו על התפתחותה הנוסקת בשנים האחרונות ואף עצר לתצפית קצרה באגם דימונה שם נערך האירוע המרכזי של חג הסוכות לתושבים.

במהלך הסיור סיפר ראש העיר ביטון: ״לדימונה מערכת החינוך המובילה בארץ ובעשור האחרון קיבלה שני פרסי חינוך כי אנחנו משקיעים חצי מתקציב העייריה בחינוך. ההגירה השלילית נעצרה בשנתיים האחרונות ודימונה בהתפתחות מדהימה".

ביטון העלה מול הנשיא את הקושי כרשות מקומית בימי ממשלת מעבר ארוכים כל כך והפציר בו לעשות ככל שניתן על מנת לקדם ממשלת אחדות. ״זה חשוב למען מדינת ישראל שזקוקה כבר לממשלה. אנחנו במועצות המקומיות מושבתים כבר שמונה חודשים מבלי שנוכל לקבל תקציבים", אמר ביטון.

לאחר דברי הפתיחה של ראש העיר ברכו רבני העיר את הנשיא לכבוד חג הסוכות ונשאו תפילה לשנה ברוכה ופוריה. "מחר סוכתי תימלא מכל הארץ״, סיפר הנשיא לאנשי דימונה על הבית הפתוח שייערך מחר בבית הנשיא במסגרתו יפתח את סוכת הנשיא לביקורם של כל אזרחי ישראל החפצים בכך. ״אבל היום זכיתי לבחור היכן ברצוני להתארח ולא היה לי ספק שמכל המקומות בעולם, דימונה היא המקום בו ארצה להיות״.

עוד הוסיף הנשיא: ״דימונה היא עיר של הגשמת חלומות ואנשי דימונה הם אנשים מופלאים. מחנכי התלמידים בעיר הזו לדורותיה הקדישו מאמצאים רבים ועבודה רבה על מנת שהילדים פה יוכלו לממש את היכולת הציבורית והאישית שלהם והיום עיני כל העם נשואות אל דימונה״.

בהמשך היום, נסע הנשיא בדרכים המדבריות והפתלתלות המובילות אל אחד מכפרי עמותת איילים, שם בסוכה ציורית וצבעונית ישב לקפה ושיחה מלב אל לב עם מתיישבי איילים: סטודנטים, נוער שנת השירות ומקימי הגרעינים.

עמותת איילים שהוקמה בשנת 2002, פועלת לפיתוח הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, באמצעות התיישבות ופעילות חברתית. צעירי העמותה, בונים ומתגוררים בכפרי סטודנטים בנגב (לרבות בדימונה), בגליל ובלוד. כיום, העמותה מונה כ-1,200 סטודנטים ומתיישבים ב-22 כפרי סטודנטים.

צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ

"דור דור וחלוציו״, אמר הנשיא לחברי הגרעין. ״חלוציות היא אתגר מתמשך. והחברה הישראלית עומדת היום מול אתגר משמעותי - הצורך לבנות חברה המבוססת על שותפות בין הקבוצות המרכזיות בחברה הישראלית. לסטודנטים שלנו יש תפקיד מרכזי בהתמודדות עם האתגרים של החברה הישראלית היום, ובמיוחד עם אתגר השותפות. עכשיו האתגר הוא לצעוד צעד קדימה - להפוך את הכפרים לחממות של ישראליוּת משותפת כי בכפרי הסטודנטים צומחת מנהיגוּת השטח העתידית. ועבורנו אתם שותפים חשובים״, אמר הנשיא לנוער שפגש.

הנשיא שוחח עם חברי הגרעין ארוכות על הקשיים הגלומים בחיי המדבר ועל השאיפות המניעות אותם בחיי הקהילה שהם מובילים: קשיי התחבורה, מזג האוויר המאתגר, הפרחת השממה. ״כשאמר בן גוריון שבנגב יבחן העם בישראל, לא יכול היה לדמיין הצלחה יותר מזו שאתם מקיימים פה בגופכם יקיריי״, אמר הנשיא. ״עברתם את המבחן הזה עבור כולנו ועשיתם זאת בהצלחה מעוררת הערצה״.