תוצאות המעבדה הראשוניות הגיעו והן מעידות כי מקור ההרעלות בסניף ארומה בתל אביב נובע ככל הנראה מאחסון לקוי של טונה באריזה במשקל 2 ק״ג בסניף, כך נמסר ממשרד הבריאות.

ד"ר רבקה שפר, רופאת מחוז תל אביב במשרד הבריאות, ציינה הבוקר (חמישי), "על פי תוצאות הבדיקה הראשונות שהתקבלו מסתמן שמקור ההדבקה הוא בצורת ההחזקה של הטונה במסעדת ארומה".

"אנחנו כמובן ממשיכים לבדוק, לבצע בדיקות מעבדה נוספות וגם לבדוק את כל אירועי התחלואה המדווחים ולבצע חקירות אפידמיולוגיות על מנת לראות מה מקור התחלואה במקרים הללו גם כן", הוסיפה ד"ר שפר.

"מאוד חשוב לי להדגיש את הצורך של בעלי המסעדות להישמע להוראות היצרן ולנהלים של משרד הבריאות בעת שימוש בטונה כמו גם בכל מוצרי המזון האחרים", הדגישה שפר.

שירי פורר בת ה-41, אשר אושפזה שלשום במצב קשה מאוד בבית החולים איכילוב לאחר שחטפה הרעלה מסלט הטונה שהזמינה במסעדה השייכת לרשת "ארומה תל אביב", שחזרה אתמול את האירוע וסיפרה, "אני עובדת באזור והגעתי לארוחת צהריים בסניף כשהזמנתי בטייק אווי סלט טונה למשרד הסמוך. אכלתי את הסלט תוך 10 דקות מאז שרכשתי אותו ומיד התחלתי להרגיש צריבה בלשון, פנים אדומות ובוערות ונשימה כבדה".

''מיד הבנתי שאני חווה תגובה אלרגית חריפה והמנהל שלי לקח אותי למר״ם שם התמוטטתי ואיבדתי הכרה. מהר העבירו אותי באמבלונס לאיכילוב תוך כדי פעולות מצילות חיים. לאחר הגעתי לחדר הלם של איכילוב המשיכו פעולות רפואיות שלשמחתי הרבה הביאו להתאוששות מהירה ולאחריה הוחלט לשחרר אותי הביתה במהלך הלילה להמשך השגחה ומעקב", הוסיפה.

לדבריה, ''לאורך כל הזמן לא קלטתי כמה המצב שלי היה מסוכן. כעת אני בעיקר מזועזעת מהתגובה של הרשת שניסתה לגלגל את זה עליי ומקווה שהם יעשו בדק בית''.

פורר הודתה לצוותי בית החולים איכילוב: ''הבוקר אני בעיקר אסירת תודה לצוותים הרפואיים שהצילו את חיי ומתאוששת בביתי. אני בינתיים גמרתי עם טונה''.