את הבדיחות סביב שולחן השבת רק אנחנו מבינים
את הבדיחות סביב שולחן השבת רק אנחנו מביניםצילום: דובר צה"ל

עבור רבים מאיתנו, ההתעסקות בענייני הצבא מסתיימת ברגע היציאה מהבסיס, אבל בשביל סמלת גל נשיא, לוחמת בחטיבת החילוץ וההצלה בפיקוד העורף, התפקיד ממשיך גם כשהיא מגיעה לבית.

אחרי הכול, קשה לשכוח מהמקצוע כשגם אבא ואח שלך מתפקדים בשירות המילואים שלהם כמחלצים ביחידת החילוץ הארצית (היחצ"א).

"בשירותו הצבאי, אבא שלי היה באגף המודיעין ולא כל כך הכיר את הפיקוד", מספרת גל, "לאחר מכן, החל לעבוד כמנהל פרויקטים בתחום הנדל"ן, לכן טבעי שגם במילואים הוא יעסוק בתחום של הנדסה וחילוץ".

גל בת 20, מתגוררת ברחובות יחד עם הוריה ניסים ויעל, אחיה הגדול, אורן ואחותה התאומה, אביב, בבית שהחילוץ בו מורגש היטב. "עוד לפני שהתגייסתי הייתי שומעת מאבא סיפורים על משלחות שלקח בהן חלק, וביחד עם הרצון שלי להגיע לתפקיד לוחמה וההמלצות של אבא, התגייסתי לחטיבה", היא מתארת, "מאז שאני בתפקיד, אני מבינה על מה הוא דיבר כל השנים, ואת החשיבות הענקית שבתפקידים שלנו".

בעוד ששאר הלוחמים זוכים לראות את הוריהם רק במהלך הסופ"שים, לסמל נשיא יוצא להיתקל באביה לא מעט. "יוצא לי לראות אותו במסגרת הרצאות שהוא מעביר למפקדים שלי, ופעם אפילו ראיתי אותו על אתר הרס", היא נזכרת בחיוך, "כמובן שאני אומרת לו שלום, וגאה מכמה שכולם בחטיבה מעריכים אותו".

בשביל משפחת נשיא, הצבא לא נשאר מחוץ לכותלי הבית. "כשמתיישבים סביב השולחן לארוחת שבת או חג, ישר עולות החוויות שכל אחד צבר במהלך השבוע האחרון, הבדיחות שרק אנחנו מבינים ואפילו התנצחויות קטנות והשוואת הישגים של כל אחד", היא מגלה, "למרות שהתפקיד באיזשהו מקום 'רודף אותי', אני שמחה שזה המצב כי הם באמת מבינים מה עובר עליי בשירות מבלי שאצטרך להסביר להם במילים".

כשאנחנו שואלים את השאלה הנדרשת - מי בנה את הסוכה בבית, גל צוחקת ועונה: "כולנו בנינו אותה יחד, אז כנראה שזו הסוכה הכי בטוחה בעולם".