אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, תרמה מכספה 2.5 מיליון דולר לליגה נגד השמצה.

התרומה ניתנה כמחווה ליום ההולדת של הוריה, הכסף ישמש לתוכניות חינוך בתחום המאבק בשנאה ובדעות קדומות, למחקר ולקידום הנושאים מבחינה ציבורית בארה"ב ובאירופה.

"אנחנו חשים כבוד גדול לקבל את מתנתה הנדיבה של שריל ומודים לה על מחויבותה למאבק בשנאה בכל צורותיה", אמר המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט.

"אנחנו בצומת דרכים קריטי בכל הקשור במאבק בגזענות, משום שיידרשו יותר ממילים על מנת לפתור את הבעיה המסלימה הזו. המתקפה הנוראית ביום הכיפורים בהלה, גרמניה, אשר הביאה למותם של שניים, שבה והדגישה כי הזמן לפעול הוא עכשיו", הוסיף גרינבלט.

בהצהרה שפורסמה בדף הפייסבוק האישי שלה, הסבירה סנדברג כי היא החליטה להעביר את התרומה על רקע הפיגוע האנטישמי שאירעה בשבוע שעבר ליד בית הכנסת בעיר אהלה בגרמניה.

סנדברג תיארה גם כיצד הוריה נחרדו מעליית האנטישמיות, במיוחד מאז המתקפה האנטישמית בבית הכנסת עץ החיים בפיטסבורג, כאשר 11 מתפללים משלושה מניינים נרצחו בבית הכנסת ושישה נוספים נפצעו, כולל ארבעה שוטרים.

"כשישבתי בבית כנסת עם הוריי ביום כיפור, דעתי נדדה לאירועים המוקדמים יותר באותו היום, כשראיתי את הידיעה כי אדם חמוש באקדח ותחמושת תקף את בית כנסת בהאלה ביום הקדוש ביותר בשנה היהודית", אמרה סנדברג. "לא יכולתי שלא לחשוב שהמצב יכול היה להיות גרוע בהרבה אלמלא ננעלה דלת בית הכנסת. ימי ההולדת ה-75 של ההורים שלי מתקרבים ופשעי השנאה מתגברים ומתמשכים, בבית ובאירופה. הרגשתי מחויבת לתמוך בליגה נגד השמצה ולהכיר בעבודתה הבלתי נלאית ובמחויבותה למאבק נגד קיצוניות ושנאה".

סנדברג גם מעודדת אחרים לפעול על ידי השתתפות בפרויקט "11 פעולות כנגד 11 חיים שנגדעו" של הליגה נגד השמצה, קמפיין ברשת החברתית לעידוד אמריקאים מכל תחומי החיים להשתתף בפעולה משמעותית אחת כדי לעזור להנציח את 11 נרצחי פיגוע הירי בפיטסבורג.