פחות משבוע לפני פקיעת המנדט של נתניהו, הציע הליכוד מתווה לממשלת אחדות שכולל סטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ללא ויתור על בלוק הימין. בכחול לבן טענו שמדובר בספין של הליכוד ודחו את ההצעה על הסף.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) שוחח עם בן כספית וגיא פלג ב-103fm ותקף את אנשי כחול לבן על סירובם.

"אני חושב שההצעה שהועברה לבני גנץ הייתה באמת רצינית ועניינית שאיתה אפשר ללכת לממשלת אחדות שתוכל לנהל את המדינה בשנים הקרובות לאור אין ספור אתגרים. בסופו של יום בני גנץ אפילו לא עיין בבקשה. נוח להם שהמנדט יעבור אליהם. לדעתי זה השיקול הבלעדי. אין לי ספק ב-28 ימים הללו הדרך היחידה שלהם להקים ממשלה זה באמצעות תמיכה של הרשימה המשותפת והם יפעלו לכך".

מה כל כך אטרקטיבי בהצעת נתניהו? הבעיה הגדולה היא מי יהיה ראש הממשלה ראשון ובמקביל יש את עניין הבלוק
"גם אם בני גנץ יקבל 28 ימים הוא לא יצליח לפרק את הבלוק הזה. הם ניסו אינספור פעמים להרכיב ממשלה עם חלק ממנו וגילו שאין סיכוי. אנחנו הלכנו לפי מתווה הנשיא שקרא לרוטציה עם עקרונות נבצרות וממשלה שוויונית בין הגושים. בכל זאת כחול לבן לא היו מוכנים אפילו לשקול את העניין. אני בטוח שהם רוצים לנסות להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת כשליברמן ימנע מההצבעה. כולנו צריכים להיות ערוכים ביטחונית למצב שכזה. יש לי תיאוריה ברורה שמתבססת על ראיון של אחמד טיבי כשאמר שאם ממשלה ישראלית תתקוף בעזה – הם יפילו את הממשלה מיד. דמיינו לעצמכם שיהיה ראש ממשלה שרוצה להמשיך לכהן והוא יהסס אם לתקוף בעזה".

אתה רציני? ראש הממשלה הנוכחי לא תוקף בעזה ומהסס הרבה יותר מקודמו בממשלה שהכי לאומית שהייתה עד היום. אתה מאשים את הרמטכ"ל האחרון שתקף בעזה, גבי אשכנזי, על הססנות בגלל אחמד טיבי ורוצה שאנחנו נאמין לזה?
"יש עוד זירות בהם המדינה מתמודדת. יש להם גם אחים בלבנון ובסוריה".

אז אנחנו הולכים להיכנע לערבים?
"צוק איתן הייתה מערכה קשה בה אבדו הרבה מאוד חייבים אך הבאנו שקט להרבה מאוד שנים".

אמרנו כן לכל הצעות הפסקת האש בצוק איתן.
"אם תוקם פה ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת אנחנו נשלם על כך מחיר ביטחוני כבד. לנו מאוד חשוב לעשות הכל כדי למנוע בחירות מיותרות. עם כל עניין הסירובים של כחול לבן, כנראה שהשנאה לנתניהו גדולה מדי והם לא יכולים להכיל את ראש הממשלה".

למה שנאה? הם קבעו עקרון מוסרי ערכי שהם לא ישבו עם אדם שיש מעל ראש שלושה כתבי אישום. שניים מתוכם היו רמטכ"לים שלו ואחד היה שר הביטחון שלו.
"כתבי האישום עוד לא הוגשו".

ההחלטה תהיה בדצמבר. נחזור למתווה, אם נתניהו ילך על מתווה אטיאס, שליברמן שלל אותו. המתווה של ליברמן הוא עם כחול לבן והליכוד. בלי חרדים וקיצוניים. זה מה שיציל את המדינה
"אנחנו בליכוד לא חוששים ממסורת ישראל ולא פועלים מבוקר עד ערב נגד מסורת ישראל. אנחנו מתנהלים בצורה פרגמאטית".

אף אחד לא פועל נגד מסורת ישראל.
"לפיד וליברמן פועלים מבוקר עד ערב נגד מסורת ישראל. אנחנו לא שם. אנחנו בעד שמירה על הסטטוס קוו ושכל אדם יעשה כרצונו בהתאם לדת שלו. אני מקווה שהציבור רואה זאת".