ג'רמי קורבין
ג'רמי קורביןצילום: רויטרס

חברת פרלמנט יהודייה בבריטניה התפטרה מחברותה במפלגת הלייבור בגלל גל האנטישמיות הפוקד את המפלגה.

לואיז אלמן, שהיתה חברה בלייבור 55 שנים, אמרה כי מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, "אינו ראוי" להיות ראש ממשלה, כך דיווח ה-BBC. במכתב ההתפטרות שלה כתבה אלמן שהיא "מודאגת מאוד" בשל העלייה באנטישמיות במפלגה בשנים האחרונות.

אלמן הוסיפה שכבר אינה יכולה להמליץ להצביע עבור הלייבור, כאשר יש סיכון שקורבין יהפוך לראש ממשלה. מפלגת הלייבור, היא הוסיפה, "הפכה למקום קיצוני מאוד ולא נעים".

במכתב ההתפטרות שלה כתבה עוד אלמן, אשר כיהנה כחברת פרלמנט מאז 1997, כי "מפלגה שמרשה לגזענות אנטי-יהודית לפרוח אינה יכולה להיקרא אנטי-גזענית".

אלמן אינה המחוקקת הראשונה שמפנה עורף ללייבור בגלל התנהלותו של קורבין. מאז נבחר לראשות המפלגה ב-2015 עזבו מספר חברי פרלמנט, ביניהם כמה יהודים, אשר הביעו הסתייגות מהתבטאויותיו של קורבין, אשר אמר בעבר כי הוא רואה בחמאס ובחיזבללה ״חברים״.

"מצב זה אינו עולה בקנה אחד עם ערכי הלייבור של שוויון, סובלנות וכיבוד מיעוטים״, כתבה אלמן. ״הערכים שלי - ערכי לייבור מסורתיים - נותרו כשהיו. מפלגת הלייבור - בהנהגתו של ג'רמי לייבור - היא זו שהשתנתה".

מפלגת הלייבור טענה בשנים האחרונות כי היא "פועלת נמרצות" לעקור מן השורש את האנטישמיות, אבל מנהיגי יהדות בריטניה וארגונים הנלחמים באנטישמיות טענו כי לא נעשה די וכי תחת הנהגתו של קורבין, רווחת האנטישמיות במפלגה.