אופניים ברכבת
אופניים ברכבתצילום: רכבת ישראל

בטח קראתם את ההודעה של הרכבת על השינוי במדיניות הכנסת אופניים לרכבת. אני מניח שהרוב הגדול של משתמשי הרכבת, שאינם מגיעים אליה על אופניים, שמחים עליה. רוכבי האופניים קצת פחות...

לכם, רוכבי האופניים, חשוב לי לומר שקיבלנו את ההחלטה הזו אחרי הרבה דיונים ומחשבה, ואחרי הקשבה אמיתית ללא מעט פניות שקיבלתי מכם בשבועות האחרונים שבהם הנושא הזה עלה על סדר היום.

בסוף, המדיניות החדשה נועדה לאזן בין החשיבות של האופניים כאמצעי תחבורה משלים לרכבת (פתרון לק"מ הראשון והאחרון), לבין ההפרעה שנגרמת כתוצאה מהעלאת האופניים אל הרכבת, בעיקר לקרון הנכים, אבל ממש לא רק בו (הודעת הרכבת פירטה את הקשיים שיוצרת העלאת אופניים לרכבת).

לדעתנו, ההבחנה בין שעות השיא והשפל, בין סוגי האופניים השונים, בין אופניים לקורקינט, וכן ההיערכות המשלימה של הרכבת ביצירת אפשרויות לחניית אופניים בתחנות בצורה נוחה ובטוחה וקיום חלופות שיתופיות להשכרה במתחמי הרכבת (בעיקר קורקינטים חשמליים) - כל אלו יוצרים את האיזון הנכון.

הקשבנו לפניות שלכם בחפץ לב, כמו גם, כמובן, לפניות מהכיוון השני, והן בהחלט שינו כמה וכמה דברים מהמדיניות שמראש חשבנו ללכת עליה. כך, למשל, החלטנו בסוף לא להגביל בכלל העלאה של אופניים בשעות השפל ובסופי שבוע (למעט אופניים עם גלגלי בלון, שהם למעשה אופנוע ש"מתחפש" לאופניים...), למרות שבהתחלה חשבנו גם בשעות השפל לאפשר רק אופניים מתקפלים.

בנוסף, החלטנו לשנות גם את מגבלת 20 האינצ' בכדי לאפשר לרוכבים ספורטיביים להשתמש ברכבת בדרך לטיול ולהעלות את האופניים לרכבת (הם הרי לא יכולים להשאיר את האופניים בתחנה...). השארנו את האיסור, כאמור, רק על אופניים עם גלגלי בלון. כל אלה הם תוצאה של הערות והארות נכונות וחשובות שקיבלתי מכם.

אז נכון, זה בהחלט יקשה במידה מסויימת על השילוב בין רכבת לאופניים ביחס למה שהיה קיים עד היום, אבל זה צעד נכון ואפילו מחויב המציאות במבט כללי על הרכבת ומשתמשיה. מקווים שתקבלו את השינוי בהבנה ותנצלו את פרק הזמן שנתנו עד לכניסתה לתוקף כדי להיערך לשינוי ולהמשיך להשתמש ברכבת.

סעו בזהירות.