בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: חזקי ברוך

הממשלה היחידה שאפשר להקים לאור תוצאות הבחירות היא ממשלת אחדות לאומית רחבה.

בלי פסילות, בלי חרמות, עם שותפות אמיתית בין כל המפלגות שמאמינות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גנץ מסרב לאחדות. גנץ, לפיד וליברמן מסרבים להתחייב שלא יקימו ממשלת מיעוט שתוקם בתמיכת חברי הרשימה המשותפת.

מנהיגיה וחבריה הבולטים של הרשימה המשותפת הביעו שוב ושוב תמיכה בטרור, הערצה למחבלים, וסירבו לגנות פגיעה בחיילים ובאזרחים ישראלים.

אחמד טיבי, מבכירי הרשימה המשותפת, היה יועצו לשעבר של יאסר ערפאת. הוא מסרב לראות בחמאס ארגון טרור, הצדיק את חטיפת חיילי צה"ל על ידי חיזבאללה ובנאום בכנס של הרשות הפלסטינית הביע דברי הערצה לשהידים: "השהיד הוא שיא התפארת... השהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך את הדרך לחירות ולשחרור. השהיד הוא סמל המולדת. אלה שהכובש רצה שיכנו אותם מחבלים, בעוד שאנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלה שמתו למען המולדת".

איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, רואה עצמו כחלק מהמאבק הלאומי הפלסטיני נגד ישראל ומסרב לגנות פגיעה בחיילי צה"ל. בהנהגתו פרסמה מפלגתו חד"ש גינוי תקיף להכרזתן של מדינות המפרץ והליגה הערבית כי חיזבאללה הוא ארגון טרור.

טיבי ועודה הם הבולטים בחברי הרשימה המשותפת אך לצידם מכהנים חברי כנסת קיצוניים אף יותר. כך למשל הביעה חברת הכנסת היבא יזבק הזדהות עם הרוצח המתועב סמיר קונטאר שרוצץ את ראשה של עינת הרן ז"ל בת ה-4.

ח״כ עופר שלח מכחול לבן כבר אמר השבוע ש״שום דבר לא פסול״ כדי להקים ממשלה. בימים הקרובים השמאל והתקשורת יעשו מאמץ להכשיר ולהלבין את הצעד המסוכן והאנטי-ציוני הזה. צעד שיקשור את ידי צה"ל והממשלה ויהפוך את כולנו לשבויים בידי חברי כנסת קיצוניים המזדהים ורואים עצמם כחלק מהמאבק נגד ישראל.

כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד ארגוני הטרור, כשממשלתה תלויה בקולותיהם של טיבי, עודה ויזבק?

כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד איראן וחיזבאללה, כשחברי כנסת המצדדים ותומכים בחיזבאללה יכולים להפיל את הממשלה?

הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על הרשימה המשותפת היא צעד אנטי-ציוני שיסכן את ביטחוננו.

מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן. לפיד - שרק רוצה במפלתו. ליברמן - שהדבר האחרון שמעניין אותו זה דת ומדינה, אחרי שפעל ב-20 השנים האחרונות בשותפות הדוקה עם החרדים ושמונחה על ידי שיקולים משונים.

גנץ, אל תתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתשמור על מדינת ישראל ותבטיח את עתידנו.