הרב פרץ וסמוטריץ'
הרב פרץ וסמוטריץ'צילום: פלאש 90

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' גינה הבוקר (ראשון) את תקיפת חיילי צה"ל הלילה ופציעתו של לוחם גולני בגבעה הסמוכה לישוב יצהר בשבשומרון.

"יורד מאגרא רמא של תפילת הושענה רבה המרגשת לבירא עמיקתא של הידיעה המתסכלת על האלימות החמורה שהופעלה הלילה נגד חיילי צה"ל", צייץ סמוטריץ'.

"אני מצטרף לאמירה הברורה של תושבי יצהר שגינו בכל תוקף את הארוע החמור בידי קומץ אלים ובלתי מייצג. האחראים למעשה חייבים להיתפס ולבוא על עונשם במלוא החומרה", הוסיף השר.

לדבריו, "חיילי צה"ל וכוחות הבטחון הם אחינו ובננו, וההתיישבות כתמיד מחבקת ועוטפת אותם ומוקיעה כל אלימות נגדם".

שר החינוך, תא"ל (מיל') הרב רפי פרץ הצטרף לגינוי, "פגיעה בחיילי צה"ל - היא קו אדום! המקרה הלילה ביצהר הוא מקרה מזעזע שאסור שיקרה. לוחמי צה"ל עושים לילות כימים על מנת להבטיח בטחון בכל הגזרות. מי שפוגע בחייל או במפקד אינו מיייצג שום דבר הקשור לאחיזה בארץ ולשמירת תורה ומצוות, וּודאי שאינו מייצג את תושבי יצהר והשומרון".

"תושבי יצהר משרתים במילואים, מתנדבים ואנשים ציוניים וטובים. מצער שישנם פורעים שמוציאים את דיבת היישוב רעה ופוגעים במפעל ההתיישבות כולו. קורא לצה״ל ולמשטרת ישראל לחקור במהירות את המקרה ולהביא את האחראיים לדין בהקדם", הוסיף פרץ.

ח''כ אופיר סופר (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) התייחס גם הוא בציוץ בטוויטר לאירועי הלילה בישוב יצהר במהלכם נפגע חייל מאבן שנזרקה עליו.

"הישוב יצהר, ישוב של אנשים נורמטיבים ובין המובילים בעולם בתרומות כליה אלטרואיסטית ולא מקום מושבם של כאלו הדואגים לקלקל להתיישבות ולפגוע בכוחות הביטחון. מחזק את ידי התושבים שבחרו לצאת ולהפגין כנגד מה שארע הלילה", צייץ סופר.

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (הימין החדש), קראה בציוץ בטוויטר לא להאשים את תושבי יצהר במעשיהם של נערי הגבעות שתקפו את חיילי צה"ל הלילה.

"הנהגת יצהר בשנים האחרונות פועלת יד ביד עם מפקדי צה"ל", צייצה שקד בעקבות המתקפות על הישוב ותושביו בתקשורת וברשתות החברתיות, "הנערים שניסו לפגוע בחיילי צה״ל צריכים להענש. זו חרפה . אבל צריך להפריד בינם לבין תושבי יצהר יישוב מיוחד שמחזיק בשיא תרומות הכליה הארצי".

"מחזקת את מפקדי וחיילי צה״ל ואת הנהגת השומרון ויצהר במאבקם נגד פורעי החוק", הוסיפה שקד.

חבר הכנסת נפתלי בנט (הימין החדש) מסר "כל תקיפה של חיילי צה״ל, מכל סיבה ובכל מצב היא איומה ונוראית. חיילי צה״ל הם אנחנו! בשום נסיבות ובשום תנאי לא מרימים יד על חייל. יש ליצור הפרדה מוחלטת בין הציבור הנורמטיבי (שבניו משרתים בסדיר ובמילואים) לבין פורעי חוק אלימים שבהם יש לטפל במלוא החומרה".