בני גנץ
בני גנץצילום: קובי ריכטר - TPS

יו"ר מפלגת כחול לבן ח''כ בני גנץ קרא היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו להחזיר לאלתר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לאחר שלא עלה בידו להקים ממשלה.

"נתניהו, קמפיין הבחירות נגמר ב-17.9. נכשלת שוב בהקמת ממשלה, במקום לבזבז את הזמן על סרטונים, החזר את המנדט לנשיא ותן לנו להקים ממשלת אחדות ליברלית שתדאג לאזרחי ישראל. ממשלה שתנהג בתבונה, בממלכתיות ובאחריות", אמר גנץ.

גנץ אמר את הדברים בעקבות סרטון שפרסם נתניהו ברשתות החברתיות, תחת הכותרת ''התכנית הסודית של גנץ, לפיד וליברמן''. ראש הממשלה הזהיר כי גנץ עלול להקים ממשלת שמאל צרה שנשענת על תמיכה חיצונית של הרשימה המשותפת.

''איך גנץ, לפיד וליברמן יתמודדו עם איראן, חיזבאללה וחמאס?", נאמר בסרטון של הליכוד. ''מיעוט זה אסון. רק ממשלת אחדות לאומית רחבה''.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר כי ראש הממשלה נתניהו צפוי להחזיר לנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה ביום רביעי הקרוב, והביע תקווה כי סיעת כחול לבן תסכים להתפשר ולהצטרף לממשלת אחדות.

''כשקראתי לפני מספר ימים לרה״מ להחזיק במנדט, היו רבים שתקפו אותי, עכשיו ברור לכולם למה.. כשהמנדט יוחזר על ידינו ביום רביעי (בחוסר ברירה), העם שלנו יהיה בפני הצומת החשובה ביותר שלו בשנים האחרונות. כולי תקווה שמישהו שם יתעשת בהקדם האפשרי לפני שייגרם למדינה שלנו אסון גדול. חג שמח", אמר זוהר.