גיל המעבר
גיל המעברצילום: F123

עם הפסקת הווסת צצות תופעות שונות שעשויות להקשות על התפקוד ולפגוע באיכות החיים. גיל המעבר משתנה מאחת לשנייה, אבל לרוב מדובר על גילאי 49-55 כאשר יש נשים שחוות סימפטומים טרום גיל המעבר ואחרות תוך כדי התהליך והתסמינים משתנים בעוצמה ובתדירות מאישה לאישה.

עומדת לקראת גיל המעבר ומעוניינת לדעת למה לצפות? סקירה של תופעות נפוצות משינויים במצב הרוח ועד גלי חום.

חם ולא רק בקיץ
אין ספק שהזעות וגלי חום נחשבת לתופעה נפוצה במיוחד בגיל המעבר ונשים רבות מדווחות על הופעת הגלים המגיעים בדרך של הבזק. חמימות ולא נעימה מתפשטת בגוף ועשויה לבוא לידי ביטוי בדמותן של הזעות לילה טורדניות. החום מלווה לעיתים גם בגרד ותחושת עקצוץ ולרוב מדובר בגל שנמשך מספר דקות, אבל עשוי להקשות מאוד על התפקוד, לעורר משינה ולהתיש פיזית. ההמלצה היא להיות מוכנות לגלי החום ככל שניתן בין אם דרך בחירה במצעים רכים ונושמים ועד מקלחות מרעננות, ביגוד אוורירי והימנעות ממאכלים ארומאטיים ומשקאות מעוררים.

לא יודעת אם לבכות או לצחוק
שמחה וצוחקת, בוכה ועצובה והכל בעת ובעונה אחת? את לא לבד ולא השתגעת. מסתבר שבתקופת גיל המעבר המצב הרגשי עדין במיוחד ונובע מחוסר איזון הורמונאלי. ההורמונים משפיעים על מצב הרוח ועשויים לבוא לידי ביטוי גם בהתפרצויות כעס לא מוסברות או בשמחה עילאית ומיד לאחר מכן, בדכדוך גובר. היזהרי שלא לשקוע עם מצב הרוח הלא ידוע, היי מוכנה לשינויים והכיני בעיקר את הסביבה שלך לכך. אם חלילה גוברת התחושה שמדובר בדיכאון, כדאי לבדוק את הנושא בהקדם האפשרי. נסי לעסוק בפעילות שאת אוהבת, לדעת מתי לקחת הפסקה מקצב החיים המסחרר ולעסוק בטכניקות של הרפיה כמו מדיטציה, יוגה ודמיון מודרך.

אינטימיות מסוג אחר
בתקופת גיל המעבר עלייך להיות מוכנה גם לשינויים בחיי המין שנובעים מסיבות רבות מהמצב הנפשי בו את שרויה אך בעיקר בתופעה של יובש בנרתיק. הסיבה הטכנית לכך היא שחלה הצטמצמות ברקמות וכן ירידה בתחושת הסיכוך כתוצאה מירידה בכמות האסטרוגן. בפועל את עשויה לסבול מגירוד וחוסר נוחות בסיטואציות אינטימיות וחומרי סיכוך למיניהם יכולים לסייע ובכל מקרה, היי ערה במידה ואת מבחינה בתופעות גניקולוגיות שדורשות ביקור אצל רופא הנשים.

היופי בעיני המתבוננת
שינויים של גיל המעבר יכולים להיות גם פיזיים כמו שינויים במצב העור שלפתע נראה מקומט ועמום יותר וכן יכולים לבוא לידי ביטוי בנשירת שיער מוגברת או בהידללות השיער וכן בשינויים מטבוליים וחשוב לאמץ תזונה מאוזנת יותר ולעסוק בפעילות גופנית כדי להחזיר את האנרגיות ולדאוג שאת מקבלת את כל אבות המזון והוויטמינים הנחוצים לך שאינך מקבלת ממקורות תזונתיים.

גיל המעבר עשוי להיות מורכב, אבל קיימים מגוון פתרונות לנשים בתקופה זו שיכולים לסייע בהתמודדות ובשיפור איכות החיים.

*** הכתבה בחסות פרמה גורי המשווקת סדרת מוצרי פרומנסיל לנשים בגיל המעבר 45 פלוס. המוצרים המסייעים לעבור את גיל המעבר, בנוחות, ובקרירות. לפרטים נוספים היכנסו לאתר.